2017/2018 MA-MMPAO2007U Masterprojekt
English Title | |
Master Thesis |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 13 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Master |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Master of Public
Administration
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 30-08-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven | ||||||||||||||||||||||||||||
Antal obligatoriske
aktiviteter: 1
Obligatoriske
godkendelsesopgaver (bedømmes godkendt/ikke godkendt)
En godkendt fremlæggelse på baggrund af porteføljebogen er en forudsætning for at kunne gå til eksamen i Masterprojektet. Den enkelte studerende skal lave en obligatorisk fremlæggelse i relation til de enkelte læringsmål med særlig vægt på at reflektere over og forny egen ledelsespraksis relateret til de enkelte semestertemaer. Fremlæggelsen foregår i starten af 4. semester og har en varighed på 30 min. inkl. feedback fra den MPA-underviser, der er tilknyttet netværksgruppen. Refleksioner og opgavebesvarelser fra den gennemgående porteføljebog skal danne afsæt for fremlæggelsen, således at alle semestertemaer indgår. Fremlæggelse og feedback skal omfatte følgende: Den studerende laver en præsentation af, hvordan vedkommende ønsker at kvalificere egen ledelsespraksis med henblik på at understøtte organisationens arbejde med velfærdsskabelse. Alle semestertemaer skal inddrages i præsentationen. Præsentationen skal indeholde konkrete eksempler på ændret ledelsespraksis og gerne knyttes op på en særlig problematik eller case fra egen organisation. Dialog om den studerendes præsentation, hvor refleksioner over ændret ledelsespraksis og de konkrete eksempler fra præsentationen uddybes og udfoldes. |
||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
Formålet med udarbejdelsen af masterprojektet er, at de studerende skal demonstrere kompetence i anvendelsen af uddannelsens samlede teori-, analyse- og metodeapparat i kombination med en anvendelse af egne erfaringer og læringsmæssige mål på en selvvalgt problemstilling af strategisk, organisatorisk og/eller ledelsesmæssig karakter.
I masterprojektet skal de studerende kunne gennemføre en fagligt forankret argumentation for den valgte problemstillings relevans og formidle de teoretiske, analytiske og metodemæssige overvejelser, der ligger til grund for projektets struktur og form.
Desuden skal masterprojektet vægte det performative, således at der bliver gjort rede for særlige løsninger på fremanalyserede problemer. Disse løsninger kan indeholde alt lige fra konkrete interventionsformer til fx overvejelser over nye generelle præmisser for god ledelse.
Masterprojektets problemstilling og behandlingen af den skal demonstrere en relation til konkrete strategi-, organisations- og ledelsestemaer i egen organisation eller virkefelt. |
||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
Der gives vejledning i forbindelse med projektet i max. 15 timer pr. gruppe/10 timer pr. enkeltmandsprojekt. Det er muligt at afgive ønske om vejleder, men der kan først gives endeligt tilsagn, efter den endelige plan er lavet. | ||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
Mundtlig feedback | ||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|