2018/2019 BA-BKOMO1715U Strategisk kommunikation i praksis
English Title | |
Strategic Communication in Practice |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 29-06-2018 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven (aktiviteter i undervisningsperioden) | ||||||||||||||||||||||||||
Antal obligatoriske
aktiviteter der skal godkendes: 1
Obligatoriske
hjemmeopgaver
Det er en forudsætning for at blive indstillet til eksamen, at den obligatoriske aktivitet på 3. semester i kurset 'Ekstern kommunikation i praksis' (BA-BKOMO1714U) er godkendt og bestået rettidigt, inden eksamen på 4. semester i "Strategisk kommunikation i praksis". |
||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
Faget ’Strategisk kommunikation i praksis’ har fokus på en række emner, som video-, event- og oplevelseskommunikation, digitale strategier og operationelle indholdsplaner til sociale platforme samt hvordan man sætter dagsorden i medierne og skriver bedre, professionelle tekster.
Undervisningen har afsæt i praksis, hvor den studerende via ’real-life-cases’ øves i strategisk kommunikationstænkning, planlægning og eksekvering i et ’simuleret’ kommunikationsmiljø, hvor der arbejdes med forskellige metoder til at planlægge, analysere og udvikle kommunikationsindsatsen.
|
||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen i Kommunikationsværkstederne er
baseret på cases med forskellige kommunikative udfordringer, som
den studerende vil møde i erhvervslivet. Vi dykker ned i casen,
diskuterer muligheder og begrænsninger, eksperimenterer, er
kreative, skriver, gentænker, planlægger og eksekverer samtidig
med, at vi holder det op mod ’virkeligheden’ i en organisation med
afsæt i fagets teorier, metoder og teknikker.
Undervisningen forudsætter en meget aktiv indsats fra den studerende, som i høj grad selv skal identificere, definere og formulere de problemstillinger, som er relevante og væsentlige at arbejde med i casen. Den studerende arbejder ofte i grupper med underviseren som facilitator, vejleder og inspirator. I forbindelse med undervisningen skal den studerende læse en række tekster. Teksterne er let tilgængelige og anvendelsesorienterede ift. løsningen af de praktiske kommunikationsudfordringer, som den studerende møder i ’Værkstedet’. Teksterne gennemgås derfor ikke, men inddrages og anvendes selvstændigt af den studerende undervejs. |
||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
I Kommunikationsværkstedet møder den studerende forskellige former for feedback gennem semesteret. De arbejder i grupper med løbende feedback fra underviser på løsning af praktiske kommunikationsudfordringer, som der ligeledes samles op på og gives feedback til i plenum. De får feedback på udvalgte, individuelle løsninger af skriftlige kommunikationsopgaver både fra underviser og medstuderende. | ||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||
Offentliggøres på CBSLearn ved semesterets start. |