2018/2019 BA-BKOMO1715U Strategisk kommunikation i praksis
| English Title | |
| Strategic Communication in Practice | 
        Kursusinformation | 
    |
| Sprog | Dansk | 
| Kursets ECTS | 7,5 ECTS | 
| Type | Obligatorisk | 
| Niveau | Bachelor | 
| Varighed | Et semester | 
| Starttidspunkt | Forår | 
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk | 
| Studienævn | 
         Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc 
         | 
    
| Kursusansvarlig | |
        
  | 
    |
| Primære fagområder | |
        
  | 
    |
| Undervisningsformer | |
        
  | 
    |
| Sidst opdateret den 29-06-2018 | |
        Relevante links | 
    
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Forudsætninger for indstilling til prøven (aktiviteter i undervisningsperioden) | ||||||||||||||||||||||||||
| 
         
          Antal obligatoriske
aktiviteter der skal godkendes: 1 
        
          Obligatoriske
hjemmeopgaver
           
      Det er en forudsætning for at blive indstillet til eksamen, at den obligatoriske aktivitet på 3. semester i kurset 'Ekstern kommunikation i praksis' (BA-BKOMO1714U) er godkendt og bestået rettidigt, inden eksamen på 4. semester i "Strategisk kommunikation i praksis".  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
| 
         Faget ’Strategisk kommunikation i praksis’ har fokus på en række emner, som video-, event- og oplevelseskommunikation, digitale strategier og operationelle indholdsplaner til sociale platforme samt hvordan man sætter dagsorden i medierne og skriver bedre, professionelle tekster. 
 Undervisningen har afsæt i praksis, hvor den studerende via ’real-life-cases’ øves i strategisk kommunikationstænkning, planlægning og eksekvering i et ’simuleret’ kommunikationsmiljø, hvor der arbejdes med forskellige metoder til at planlægge, analysere og udvikle kommunikationsindsatsen. 
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningen i Kommunikationsværkstederne er
baseret på cases med forskellige kommunikative udfordringer, som
den studerende vil møde i erhvervslivet. Vi dykker ned i casen,
diskuterer muligheder og begrænsninger, eksperimenterer, er
kreative, skriver, gentænker, planlægger og eksekverer samtidig
med, at vi holder det op mod ’virkeligheden’ i en organisation med
afsæt i fagets teorier, metoder og teknikker.
 Undervisningen forudsætter en meget aktiv indsats fra den studerende, som i høj grad selv skal identificere, definere og formulere de problemstillinger, som er relevante og væsentlige at arbejde med i casen. Den studerende arbejder ofte i grupper med underviseren som facilitator, vejleder og inspirator. I forbindelse med undervisningen skal den studerende læse en række tekster. Teksterne er let tilgængelige og anvendelsesorienterede ift. løsningen af de praktiske kommunikationsudfordringer, som den studerende møder i ’Værkstedet’. Teksterne gennemgås derfor ikke, men inddrages og anvendes selvstændigt af den studerende undervejs.  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
| I Kommunikationsværkstedet møder den studerende forskellige former for feedback gennem semesteret. De arbejder i grupper med løbende feedback fra underviser på løsning af praktiske kommunikationsudfordringer, som der ligeledes samles op på og gives feedback til i plenum. De får feedback på udvalgte, individuelle løsninger af skriftlige kommunikationsopgaver både fra underviser og medstuderende. | ||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||
| 
         Offentliggøres på CBSLearn ved semesterets start.  | 
    ||||||||||||||||||||||||||