2018/2019 DIP-D1FMV2012U Dataanalyse II
English Title | |
Dataanalyse II |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (1. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 30-01-2018 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Med udgangspunkt i fagets pensum skal den
studerende kunne:
|
||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||
Det anbefales, at du har kendskab til det obligatoriske fag Dataanalyse for at få det fulde udbytte af undervisningen. Studieadministrationen vejleder ikke i forhold til, om du kan følge Dataanalyse II uden at have bestået Dataanalyse. | ||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
I det obligatoriske fag Dataanalyse på HD 1.del introduceres og behandles en række af de basale statistiske grundbegreber, beskrivelser, analyseformer, modeller og metoder.
Gennem dette fag skal den studerende således udvikle viden, færdigheder og kompetencer i at kunne gennemføre analyser, forstå og fortolke resultater ud fra givne data. Forståelse for modellernes og metodernes forudsætninger er centrale emner i fagets indhold.
Den studerende skal opnå evnen til at kommunikere analysernes konklusioner til såvel specialist som ikke-specialist. Modelforståelsen understøttes gennem anvendelse af statistikprogrammet SAS JMP - herved bliver det matematiske fundament for modellerne ikke et selvstændigt emne i undervisningen.
I faget Dataanalyse II behandles følgende modeller: • Multipel regressionsanalyse
• Logistisk regression (fx. spørgeskemaundersøgelser)
|
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Holdundervisning med dialog kombineret med gruppebaserede case-præsentationer. | ||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Der gives løbende feedback til de studerende i forbindelse med deres case-præsentationer, som er en integreret del af undervisningen. For yderligere personlig feedback henvises til individuel aftale hos kursets fagansvarlige. | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|