2018/2019 DIP-DINBO2003U International markedsanalyse & markedsføring
English Title | |
International market analysis & marketing |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (IB)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Administrativ kontakt: hdib@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 17-12-2018 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Formålet er at give den studerende viden og indsigt i
markedsføringens teorier, modeller og analysemetoder for, hvorledes
markeder kan kvantificeres gennem markedsanalyse. Videre hvordan
markeder kan eksponeres, med henblik på at realisere planlagte,
målgivne samt gennemførbare aktiviteter.
|
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Fremmødeundervisning med online-elementer.
Undervisningsformen vil være en dialogbaseret gennemgang af pensum og relativering af samme. Denne relativering vil ske i form af gennemgang af kortere og længere cases, som illustrerer pensums pointer og anvendelse i praksis. Disse cases vil i et vist omfang være klasseøvelser, som enten forberedes inden undervisningen eller gennemgås ved forelæsningerne. Endeligt vil der også være gæsteforelæsere, der illustrerer pensums problemstillinger i praksis. |
||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Cases og simulationsspil med feedback. | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Undervisningen ligger på tirsdage og torsdage kl. 17.10 - 19.45 i uge 3 - 9.
Skriftlig eksamen i uge 11. |