| Læringsmål | 
    
      | 
          Udvise en høj grad af metodemæssig forståelse i forbindelse med
udledning af en særdeles velargumenteret
problem-mulighedsidentifikation, som munder ud i eksplicit
problemformulering i konkrete operationelle termerUdvise en målrettet og fyldestgørende gennemførelse af de
virksomhedseksterne og -interne analyser, som udformning af
problemformuleringen kræver svar på. (Her vurderes de enkelte
analyseområder partielt og deres sammenhæng.)Udvise en god og velargumenteret evne til udformning af
handlingsalternativer til løsning af problemetUdvise en særdeles god evne til at vurdere de opstillede
handlingsforslag og deres konsekvenser - herunder de økonomiske
konsekvensberegninger målt på en række centrale begreber og
nøgletalVurdere samspillet mellem problem, teori, empiri og
problemløsning (handlingsforslag) og begrundelser for de valg, der
træffes for problemformulering, teori og
informationsindsamlingAnalysere mulige markedsførings- og/eller strategiske
markedsplaner, som i alle kontaktpunkter vil fremme langvarige og
tætte kunderelationer og som før, under og efter introduktionen af
virksomhedens tilbud og nye løsninger i markedet sikrer en høj
afsætningsøkonomisk effektivitetFormidle afgangsprojektets problemstilling, teoretiske og
metodiske overvejelser og valg, empiriske resultater, konklusioner
og løsningsforslag til alle projektets interessenterUdvise et godt overblik over- og en fyldestgørende forståelse
af sammenhænge mellem vidensproduktionsprocessens centrale
elementer: dvs. samspillet mellem problemforbrug, teorigrundlag,
empiri og problemløsning, refleksion,
perspektivering | 
    
      | Forudsætninger for at deltage i kurset | 
    
      | Studiet udgør et progressivt forløb, hvorfor det
er en forudsætning for tilmelding til afgangsprojektet, at den
studerende har bestået prøverne i 1. og 2. og 3.
semester. | 
    
      | Prøve/delprøver | 
    
      | 
          
            
              | Afgangsprojekt: |  
              | Prøvens
ECTS | 15 |  
              | Prøveform | Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt 
 
 Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |  
              | Individuel eller gruppeprøve | Individuel prøve |  
              | Omfang af skriftligt produkt | Max. 80 sider |  
              | Opgavetype | HD 2. del afgangsprojekt |  
              | Varighed | Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.60 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |  
              | Bedømmelsesform | 7-trins-skala 
 
 Den studerendes stave- og formuleringsevne indgår i den
samlede bedømmelse af eksamenspræstationen, dog vægter det faglige
indhold tungest. |  
              | Bedømmer(e) | Eksaminator og ekstern censor |  
              | Eksamensperiode | Sommer |  
              | Syge-/omprøve | Samme prøveform som ved ordinær prøve |  
              | Beskrivelse af
eksamensforløbet 
 
                  Projektskrivningsperiode er på 16
uger. |  | 
    
      | Kursets indhold, forløb og pædagogik | 
    
      | Formålet med afgangsprojektet er, at den studerende skal
dokumentere viden, færdigheder og kompetencer i vidensfeltet
markedsføringsplanlægning og strategisk markedsplanlægning.
Herigennem får den studerende udviklet sin forståelse af og
lejlighed til at reflektere over markedsføringsprofessionens
praksis i forhold til de muligheder og begrænsninger,
marketingteorier og -metoder tilbyder til løsning af praktiske
problemer. Den studerende trænes desuden i at kunne vurdere
validiteten af teori og metode med henblik på at træffe holdbare
beslutninger, fremsætte holdbare anbefalinger og formidle planer om
markedsføring.
 | 
    
      | Beskrivelse af undervisningsformer | 
    
      | Udarbejdelse af projektet med vejledning i
henhold til nærmere regler. Projektet kan skrives af 1 eller 2 studerende. Det mundtlige
forsvar skal ske individuelt uafhængigt af, om projektet er skrevet
af 1 eller 2 studerende.
 | 
    
      | Feedback i undervisningen | 
    
      | Der ydes individuel feedback i forbindelse med
vejledningen. | 
    
      | Studenterarbejdstimer | 
    
      | 
          
            | Forberedelse/oplæg til vejledningsmøder | 30 timer |  
            | Udarbejdelse af afgangsprojekt | 360 timer |  
            | Eksamensaktiviteter | 20 timer |  | 
    
      | Yderligere oplysninger | 
    
      | Studieansvarlig, lektor Jens Geersbro | 
    
      | Foreløbig litteratur | 
    
      | Det er afhandlingens praktiske problemstilling, der danner
grundlag for søgning og udvælgelse af litteraturgrundlaget. Det
forventes tillige, at den studerende dokumenterer et solidt
overblik og indsigt i det samlede pensum, herunder metodepensum,
som indgår i HD (MM)-uddannelsen. |