2018/2019
MA-MMFUO1080U Performance Management
English Title |
Performance
Management |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
5 ECTS |
Type |
Obligatorisk |
Niveau |
Master |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Efterår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere |
10 |
Max. antal deltagere |
30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i
forretningsudvikling
|
Kursusansvarlig |
- Ivar Friis - Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi
(PEØ)
|
Primære
fagområder |
- Ledelse/Management
- Organisational behaviour/Organisational
behaviour
|
Undervisningsformer |
- Tilstedeværelsesundervisning
|
Sidst opdateret den
05-07-2018
|
Læringsmål |
- Den studerende skal kunne redegøre for fagets begreber og
logikker i faget.
- Den studerende skal kunne identificere fordele og ulemper ved
forskellige tilgange og designvalg ved Performance Management.
- Den studerende skal være i stand til at identificere en
Performance Management problemstilling i en konkret virksomhed, og
identificere relevant teori til belyse den pågældende
virksomhed.
|
Forudsætninger for at deltage i kurset |
Alle som er interesserede i at forstå muligheder
og udfordringer med Performance Management. Faget appellerer både
til dem, som har arbejdet med Performance Management i flere år, og
som ønsker at få sat perspektiv på det de gør, men også til dem,
som ønsker en introduktion til, hvad Performance Management
rummer. |
Prøve/delprøver |
Performance
Management:
|
Prøvens
ECTS |
5 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 5 sider |
Opgavetype |
Synopsis |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
|
Omfang af skriftligt produkt: Max. 10
sider |
|
Opgavetype: Essay |
|
Varighed: Skriftligt produkt afleveres
på en fastsat dato og tidspunkt. |
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Lær at forstå både den ”hårde” og den ”bløde” del af Performance
Management. I faget benytter vi en tværdisciplinær analyseramme,
der inddrager både økonomi, psykologi og sociologi. En
analyseramme, som gør dig i stand til at sammentænke og udvikle
forskellige dele af en organisations målstyring,
evalueringspraksisser og belønningsstrategier.
Du lærer, hvad de nye tanker om performance management rummer,
og hvordan balancegangene mellem performance og udvikling, det
fremadrettede og bagudrettede og det kvantitative og kvalitative
bliver afgørende designvalg for værdiskabelsen i den enkelte
organisation.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
Faget kombinere en række pædagogiske værktøjer.
Udover dialogforelæsninger vil der være cases og indlæg fra de
studerende, hvor vi (undervisere og studerende) i fællesskab
diskuterer eventuelle løsninger på de studerendes praktiske
problemer. |
Feedback i undervisningen |
Mulighed for feedback i undervisningen. |
Studenterarbejdstimer |
Forberedelse |
105 timer |
Undervisning |
32 timer |
Eksamen |
0,5 timer |
|
Sidst opdateret den
05-07-2018