2018/2019
MA-MMPGV2030U Global Challenges: Nordic Experiences
English Title |
Global Challenges: Nordic
Experiences |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
3 ECTS |
Type |
Valgfag |
Niveau |
Master |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Efterår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere |
30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i Offentlig
Ledelse
|
Kursusansvarlig |
- Haldor Byrkjeflot - Institut for Ledelse, Politik og Filosofi
(LPF)
|
Primære
fagområder |
|
Undervisningsformer |
- Tilstedeværelsesundervisning
|
Sidst opdateret den
28-06-2018
|
Læringsmål |
- Den studerende skal kunne fremlægge og forklare de valgfrie
modulers teoretiske grundlag og begreber/metode
- Den studerende skal kunne anvende de valgfrie modulers begreber
analytisk på et selvvalgt tema.
- Den studerende skal kunne formulere en kort
sammenfatning/præsentation af de valgfrie modulers relevans for en
praktisk problemstilling inden for offentlig
ledelse.
|
Prøve/delprøver |
Global
challenges: Nordic experiences:
|
Prøvens
ECTS |
3 |
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Se nedenfor |
|
Essay 5-7 pages |
Opgavetype |
Essay |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato
og tidspunkt. |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
An Essay Exam is an assignment, in which the student's
reflections on theory and problems, chosen by himself, is the
central part of the project. The weighting is primarily on the
discussion and argumentation of the student.
The aim of this type of assignment is to test the student's
ability to structure a discussion and a series of arguments in
relation to the problems and theories of the subject.
When preparing this essay, the student must make a number of
choices. The student is expected to motivate these choices on the
basis of an academic perspective. This implies that the analysis
and the collection of empirical material are less important in the
assessment of the essay than for other written
assignments.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
De valgfrie moduler har til formål at give den studerende
mulighed for at uddybe viden og færdigheder fra de obligatoriske
ledelsesfaglige moduler, således at særlige faglige og praktiske
interesser hos den studerende kan blive tilgodeset. De valgfrie
moduler skal gøre det muligt for den studerende at sætte viden fra
obligatoriske ledelsesfaglige moduler ind i en praktisk
ledelsesmæssig sammenhæng ud fra de valgfrie modulers begreber og
teoretiske/metodemæssige forudsætninger.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
TBA |
Feedback i undervisningen |
TBA |
Studenterarbejdstimer |
Forberedelse |
70 timer |
Undervisning |
20 timer |
Eksamen |
0,5 timer |
|
Sidst opdateret den
28-06-2018