2019/2020
BA-BFILV2051U Internship 15 ECTS
English Title |
Internship 15 ECTS |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
15 ECTS |
Type |
Valgfag |
Niveau |
Bachelor |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Efterår, Sommer |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og filosofi,
BSc
|
Kursusansvarlig |
- Morten Sørensen Thaning - Institut for Ledelse, Politik og
Filosofi (LPF)
|
Primære
fagområder |
- Filosofi og etik/Philosophy and ethics
|
Undervisningsformer |
- Tilstedeværelsesundervisning
|
Sidst opdateret den
29-03-2019
|
Læringsmål |
- Med udgangspunkt i den konkrete praksissammenhæng kan
identificere og formulere en selvvalgt problemstilling i relation
til den virksomhed / organisation den studerende arbejder i.
- Redegøre, analysere og diskutere problemstillingen ved hjælp af
empiri indhentet gennem forløbet og ved hjælp af relevant teori fra
studiet.
- At kunne finde, vurdere og anvende relevante kilder og
litteratur til løsning af den konkrete praktiske problemstilling og
argumentere for valg af den anvendte litteratur i forhold
hertil.
- Drage klare og sammenhængende konklusion(er) på grundlag af den
gennemførte analyse og behandling af den konkrete praktiske
problemstilling
- Præsentere problemstilling, analyse og konklusioner i en form
der opfylder den akademiske genres form- og sprogkrav
- Udarbejde en kort procesbeskrivelse og reflektere over
betydningen af processen for de observationer og analyser som er
gennemført.
|
Prøve/delprøver |
Internship:
|
Prøvens
ECTS |
15 |
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 20 sider |
Opgavetype |
Projektrapport |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato
og tidspunkt. |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
En eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter og Sommer |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Internship rapporten kan skrives på dansk eller engelsk.
Følgende eksamensfordringer gælder for bedømmelsen af Internship
rapporten:
Internship rapport
Rapporten har til formål at bringe HA. (fil) fagenes teoretiske og
praktiske indsigter i spil i en konkret arbejdskontekst som den
virksomhed /organisation den studerendes Internship har
fundet sted. Derved skal den studerende vise, hvordan han/hun
tænker HA(fil)s faglige kompetencer ind i praksis. Rapporten skal
således demonstrere analytisk kompetence i henhold til en selvvalgt
problemstilling med udgangspunkt i den selvvalgte virksomhed
/organisation. Der skal med andre ord foretages en bedømmelse af
den studerendes faglige udbytte og kompetence i forhold til den
studerendes Internship i virksomheden/organisationen. Det betones,
at den studerende i rapporten følger læringsmålene (se
ovenfor)
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Tilrettelæggelse af Internship
Den studerende skal selv finde og indgå en aftale med en
virksomhed /organisation. Et internship kan finde sted i en dansk
eller udenlandsk virksomhed eller organisation i alle størrelser og
brancher. Det kan være en privat, offentlig, faglig eller frivillig
virksomhed/organisation. Det vigtige er, at
virksomheden/organisationen kan tilbyde fagligt relevante opgaver
for den HA(Fil)-studerende. Fagligt relevante opgaver er opgaver
som relaterer sig til et eller flere af HA.(fil)-uddannelsens
temaer og fag. Der skal aftales en kontaktperson i
organisationen/virksomheden, der giver den studerende den
nødvendige feedback i forhold til opgaver og til løbende evaluering
af Internship opholdet.
Som udgangspunkt er det ikke muligt at arrangere et Internship i
samme virksomhed/organisation som den studerende evt. har studiejob
i. Denne regel skal sikre, at den studerende opnår et så bredt
erfaringsgrundlag som muligt. Et Internship er en mulighed for at
udvide sin horisont og sin empiriske spændvidde, og derved få
indsigt i andre virksomheder/organisationer end dem, man allerede
har adgang til. Denne hovedregel skal desuden ses i lyset af, at
det kan være vanskeligt for såvel studerende som virksomhed at
foretage perspektivskifte fra medarbejder til et Internship.
Forløbet skal have en varighed på mindst 3 måneder med en ugentlig
arbejdstid på min. 37 timer, og der skal være tale om et
sammenhængende forløb i samme virksomhed eller organisation.
Derudover udarbejder den studerende en Internship rapport. I
forbindelse med udarbejdelse af rapporten skal den studerende have
en vejleder på CBS som yder 4 timers vejledning. Den studerende kan
selv finde en vejleder blandt underviserne på CBS, eller
studienævnet kan vælge at udpege en underviser til vejleder.
Den studerende skal søge forhåndsmerit for det
projektorienterende forløb, hvorefter studienævnet vurderer og
behandler hver enkelt ansøgning individuelt.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
I forbindelse med et projektorienteret forløb som
Internship er der ikke egentlig undervisning.
Læringen sker dels gennem udførelse af de i Internship aftalen
fastsatte arbejdsopgaver, dels gennem læsning af faglitteratur og
udarbejdelse af rapporten samt den dertil hørende
vejledning. |
Feedback i undervisningen |
Feedback gives gennem vejledning. |
Studenterarbejdstimer |
Praktik |
360 timer |
Rapportskrivning inkl vejledning |
52 timer |
|
Sidst opdateret den
29-03-2019