2019/2020 BA-BMAKO2003U Global marketing audit
English Title | |
Global Marketing Audit |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA i erhvervsøkonomi og markeds- og
kulturanalyse
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 12-12-2019 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
Hovedfokus i dette kursus er analyse af en virksomheds markedssituation, hvilket inkluderer analyse af en række interne og eksterne forhold, der er af afgørende betydning for en virksomheds marketing beslutninger. I Global Marketing Audit arbejdes der derfor med analyse på såvel makro- som mikro-niveau, under sidstnævnte f.eks. konkurrenceforhold, interne virksomhedsforhold, og forbrugeradfærd på det/de relevante markeder. Den studerende trænes i at indhente relevante markedsdata og anvende marketing teori og modeller i den analytiske proces, der udgør basis for den senere udvikling af marketing-strategi og -planer. Dette gøres særligt gennem case analyse i øvelsestimerne, som for hver uge bygger oven på det faglige indhold formidlet gennem forelæsninger og litteratur. |
||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
Kurset tager en blended learning tilgang, som
kombinerer forelæsninger og øvelsesundervisning på campus med
online læringsmaterialer, forberedelse og læringstjek. Det
forventes, at de studerende forbereder sig og deltager aktivt,
såvel online som på campus.
Størstedelen af undervisningen er tilstedeværelsesundervisning, men størstedelen af læringsarbejdet ligger i forberedelse og gruppearbejde, hvor der trækkes på online ressourcer og arbejdsformer. |
||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
Der gives mundtlig feedback i øvelsestimerne. Feedback gives i forbindelse med de ugentlige øvelsesopgaver og med de direkte eksamens-relevante opgaver, som består i en problemformulering (max 1. side) og en synopsis (max. 2 sider), der afleveres i løbet af semesteret. | ||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||
Grönroos, Christian. (2016). Service Management and Marketing. Managing the Service Profit Logic. 4th Edition. Wiley. Hollensen, 2019, Marketing Management: A Relationship Approach, 4th Edition. Pearson Education Limited. Johnson, Whittington, Scholes. Angwin and Regnér (2017). Exploring Strategy. 2nd edition. Pearson Education Limited. Kotler, Keller, Brady, Goodman, Hansen. (2016) Marketing Management. 3rd edition. Pearson Education Limited. Levitt, Theodore. (1960). Marketing Myopia. Harvard Business Review, Jul/Aug60, Vol. 38 Issue 4, pp. 45-56. Normann, Richard. (2000). Service Management Systems. In: Service Management: Strategy and Leadership in Service Business. Third edition. Wiley. Porter, Michael E. (1985). Competitive advantage. Creating and Sustaining Superior Performance. New York: Free Press. Porter, Michael E. (2008). The Five Competitive Forces That Shape Strategy. Harvard Business Review, “HBR’s Must-Reads on Strategy, pp. 23-42. Solomon, Marshall, Stuart, Barnes & Mitchell, 2019, Marketing: Real People, Real Decisions, 3/E. Pearson Education Limited.
|