Læringsmål |
- Opnå viden om og identificere hvordan studiets teorier,
begreber og metoder i relation til projektledelse kan bruges til at
beskrive, forstå, analysere, vurdere og forbedre
projektledelse.
- Med udgangspunkt i den konkrete praksissammenhæng kunne
identificere og formulere en selvvalgt problemstilling i relation
til projektledelse.
- Belyse og analysere problemstillingen ved hjælp af empiri
indhentet gennem forløbet og perspektivere/analysere observationer
fra praksis ved hjælp af relevant teori fra studiet.
- At kunne finde, vurdere og anvende relevante kilder og
litteratur til løsning af den konkrete praktiske problemstilling og
argumentere for valg af den anvendte litteratur i forhold
hertil.
- Drage klare og sammenhængende konklusion(er) på grundlag af den
gennemførte analyse og behandling af den konkrete praktiske
problemstilling.
- Udarbejde en kort procesbeskrivelse og reflektere over
betydningen af processen for de observationer og analyser som er
gennemført.
|
Prøve/delprøver |
Internship:
|
Prøvens
ECTS |
15 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 20 sider |
|
Den skriftlige internship rapport må være på max
20 sider excl. litteratur, procesbeskrivelse og eventuelle bilag.
Procesbeskrivelsen kan efter eget valg indsættes som det første i
rapporten eller som det sidste. Procesbeskrivelsen må maximalt
fylde 3 sider (udover den 20 til selve rapporten med analyser og
refleksioner). |
Opgavetype |
Rapport |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Har den studerende udarbejdet og
afleveret den skriftlige rapport til den ordinære eksamen, men
været syg ved den mundtlige prøve, afvikles sygeprøven på baggrund
af genindlevering af den oprindelige rapport. Hvis den studerende
ikke har udarbejdet den skriftlige rapport på grund af sygdom, skal
den studerende udarbejde en rapport og deltage i den efterfølgende
mundtlige sygeprøve på basis af denne. Er den studerende
ikke-bestået efter den mundtlige prøve, kan den studerende vælge at
indlevere en ny, en forbedret eller en identisk rapport og på den
baggrund deltage i den mundtlige omprøve.
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Eksamen er en online mundtlig prøve i Microsoft Teams, som tager
udgangspunkt i den skriftlige internship rapport med tilhørende
procesbeskrivelse og refleksion. Den studerende kan indlede med
supplerende overvejelser og analyser. Derefter er der en dialog med
udgangspunkt i internship rapporten og procesbeskrivelsen.
Diskussionen tager udgangspunkt i de faglige temaer, der er rejst i
internship rapporten men kan inddrage elementer fra studiet som
ligger i forlængelse af rapportens emner, eller som kunne
perspektivere emnerne.
HA Pro støtter internships i startups i forbindelse med CSE.
Dette kræver en aftale med CSE, som følger en separat
ansøgningsproces – for mere information se
http://cse.cbs.dk/teaching-education/cse-entrepreneurship-program/
Efter en aftale med CSE, skal der sendes en ansøgning til
forhåndsgodkendelse og registrering af internship som med
ethvert andet
internship.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Det valgte internship skal være relevant i forhold til
kompetenceprofilen for HA (pro). Dette afgøres ved en vurdering af
den valgte virksomhed og arbejdsopgaverne. Internships skal
godkendes inden start af studielederen eller en udnævnt internship
koordinator, som godkendt af studienævnet. Der skal
efterfølgende indsendes en underskreven aftale med praktikværten
(virksomheden) inden start på praktikopholdet. Senest
1. september.
Internshippet forventes at begynde i august/september måned og
afviklet i løbet af efteråret, med mindre andet aftales med
internship koordinatoren eller studieledelsen.
Alle internships tilknyttes en internship-vejleder efter nærmere
bestemmelser.
Internship understøttes af en igangsættende og persepktiverende
workshop, som følges op af en on-line diskussion af aktuelle
udfordringer i de forskellige internships, hvor der vil blive
udvekslet erfaringer og givet feedback til
studerende.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
Det en praksisbaseret opgave at lave internship,
dvs den studerende besøger praksis og deltager i arbejdsopgaver som
giver indsigt i hvorledes praksis fungerer og samtidigt giver
mulighed til at observere og reflektere. Refleksionsdelen
understøttes af skrivning af en internshiprapport hvortil der er
tilknyttet en vejleder. I forbindelse med internships afvikles en
workshop før start og en i starten af forløbet.
Internship understøttes af en igangsættende og persepktiverende
workshop, som følges op af en on-line diskussion af aktuelle
udfordringer i de forskellige internships, hvor der vil blive
udvekslet erfaringer og givet feedback til studerende. |
Feedback i undervisningen |
Den fagansvarlige giver feedback på valg af
virksomhed og mulige temaer i virksomheden i forbindelse med
godkendelse af internshippet. Desuden afholdes en workshop før
starten, og i den forbindelse diskuteres fx. virksomhedsspecifikke
emner, temavalg og metodiske overvejelser. Denne følges op af en
on-line diskussion af aktuelle udfordringer i de forskellige
internships, hvor der vil blive udvekslet erfaringer og givet
feedback til studerende. Endelig modtager den studerende feedback
fra den (selvvalgte) tilknyttede vejleder. |
Studenterarbejdstimer |
Arbejde i virksomheden (fuldtid i minimum 9 uger) |
330 timer |
Udarbejdelse af rapport |
80 timer |
|
Yderligere oplysninger |
Intership trækker principelt på alle de fag og fagområder som
har været repræsenteret tidligere på studiet.
|