2019/2020 DIP-DALMO1000U Afgangsprojekt
English Title | |
Final Project |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Kursusadministration: hdop@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 26-06-2019 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
VIDEN
Gennem specialet skal den studerende kunne anvende flere af studiets teorier, perspektiver, modeller, begreber og metoder til løsning af en kompleks faglig relevant selvvalgt problemstilling. Den studerende skal her både demonstrere viden om og overblik over studiets teorier, modeller og metoder og vise at han kan anvende disse til identifikation, analyse og løsning af problemstillingen samt vise viden om teoriernes, modellernes og metodernes muligheder og begrænsninger. •Endvidere skal den studerende have kendskab til og overblik over relevante erhvervsøkonomiske og organisatoriske metoder til løsning af problemstillinger og desuden skal den studerende have viden om, hvordan disse metoder anvendes samt kunne reflektere over deres muligheder og begrænsninger. FÆRDIGHEDER De studerendes centrale færdigheder omfatter at kunne: •Identificere, analysere, formulere og afgrænse en kompleks praktisk og fagligt forankret problemstilling. •Forklare, evaluerer og vælge relevante metoder til løsning af problemstillingen og herunder udvikle et relevant undersøgelsesdesign, der sikre validitet og reliabilitet. •Forklare, evaluerer og vælge relevante teorier, modeller og begreber til løsning af problemstillingen og herunder udvikle en specifik analysemodel til håndtering af empiri. •Indsamle relevant empiri gennem brug af videnskabeligt anerkendte metoder. •Systematisk sammenstille empiri og teori og gennemføre relevante analyser. •Udvikle fagligt funderet forslag til løsning af den identificerede problemstilling. •Reflektere over løsningsforslags anvendelighed samt over modellers relevans, brugbarhed og begrænsninger. •Konkludere på det formulerede problem. •Skriftligt og mundtligt formidle en kompleks praktisk og fagligt forankret problemstilling og dens behandling og eventuelle løsning i et klart, logisk og fagligt præcist sprog. KOMPETENCER De studerendes centrale kompetencer omfatter at kunne:
|
||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||
Studiet udgør et progressivt forløb, hvorfor det er en forudsætning for tilmelding til Afgangsprojektet, at den studerende har bestået eller er tilmeldt prøverne på 1., 2. og 3. semester. | ||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Formål
Indhold
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Vejledning | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Udover, at selve vejledningen er feedback fra vejlederen, så får den studerende som en integreret del af karaktergivningen feedback i, hvordan den studerende kunne have forbedret projektet, så en eventuelt højere karakter kunne være opnået. | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den
26-06-2019
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Kursusadministration: hdop@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 26-06-2019 |
Relevante links |