2019/2020
MA-MMPGV2119U Ledelse af videndeling. Perspektiver,
udfordringer og muligheder
English Title |
Managing knowledge sharing.
Perspectives, challenges and opportunities. |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
3 ECTS |
Type |
Valgfag |
Niveau |
Master |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Forår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere |
30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i Offentlig
Ledelse
|
Kursusansvarlig |
- Peter Holdt Christensen - Institut for Ledelse, Politik og
Filosofi (LPF)
|
Primære
fagområder |
|
Undervisningsformer |
- Tilstedeværelsesundervisning
|
Sidst opdateret den
24-04-2020
|
Læringsmål |
- Den studerende skal kunne fremlægge og forklare de valgfrie
modulers teoretiske grundlag og begreber/metode
- Den studerende skal kunne anvende de valgfrie modulers begreber
analytisk på et selvvalgt tema.
- Den studerende skal kunne formulere en kort
sammenfatning/præsentation af de valgfrie modulers relevans for en
praktisk problemstilling inden for offentlig
ledelse.
|
Prøve/delprøver |
Ledelse af
videndeling. Perspektiver, udfordringer og
muligheder:
|
Prøvens
ECTS |
3 |
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 10 sider |
Opgavetype |
Essay |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato
og tidspunkt. |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
Eksamensperiode |
Sommer |
Syge-/omprøve |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt |
|
Det er en forudsætning for at deltage i
den mundtlige prøve, at det skriftlige produkt er afleveret inden
afholdelse af prøven; inden for fastsat frist. Karakteren gives på
baggrund af en helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den
individuelle mundtlige præstation. |
|
Omfang af skriftligt produkt: Max. 5
sider |
|
Opgavetype: Synopsis |
|
Varighed: 30 min. pr. studerende, inkl.
votering, karaktergivning og begrundelse |
|
Bedømmer(e): Ved intern prøve er der
bieksaminator ved omprøven. Ved ekstern prøve er der ekstern
censor. |
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Alle modulets læringsmål skal adresseres i opgaven.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
De valgfrie moduler har til formål at give den studerende
mulighed for at uddybe viden og færdigheder fra de obligatoriske
ledelsesfaglige moduler, således at særlige faglige og praktiske
interesser hos den studerende kan blive tilgodeset. De valgfrie
moduler skal gøre det muligt for den studerende at sætte viden fra
obligatoriske ledelsesfaglige moduler ind i en praktisk
ledelsesmæssig sammenhæng ud fra de valgfrie modulers begreber og
teoretiske/metodemæssige forudsætninger.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
TBA |
Feedback i undervisningen |
TBA |
Studenterarbejdstimer |
Forberedelse |
70 timer |
Undervisning |
20 timer |
Eksamen |
0,5 timer |
|
Sidst opdateret den
24-04-2020