2020/2021 BA-BKOMO1005U Tværfagligt 1.årsprojekt: Kommunikationsstrategiske udfordringer i et samfundsanalytisk perspektiv
English Title | |
Interdisciplinary 1st Year Project: Strategic Communication Challenges in a social-analytic perspective |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 12-04-2021 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
NB: Faget Strategi og samtidsdiagnostik (1.
semester) indgår i prøven.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||||
Det er en forudsætning for at blive indstillet til eksamen, at de 3 obligatoriske aktiviteter på 1. semester i faget Strategi og samtidsdiagnostik er godkendt inden eksamen på 2. semester i Tværfagligt 1.årsprojekt: Kommunikationsstrategiske udfordringer i et samfundsanalytisk perspektiv. | ||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
Formålet med projektet er at styrke de studerendes evner til at
bearbejde den viden de har opnået gennem det første år, og
derigennem opnå en forståelse af mulige sammenhænge på tværs
af fagene.
Der gives hvert år omkring semesterstart en introduktion til 1. års projektet, der består af en intro-forelæsning samt et oplæg fra den organisation, der er udgangspunkt for projektarbejdet. De studerende får udleveret en projektmanual, med en beskrivelse af de faglige og formelle krav til projektet, herunder også antal vejledningstimer til rådighed. Alle grupper får tildelt en vejleder, som forventer at modtage et kort skriftligt oplæg fra gruppen forud for første vejledningstime.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
Forelæsning + vejledning + eksamensforberedelse | ||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
De studerende får løbende feedback på deres
projekt i vejledningsforløbet.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||
Olsen, Poul Bitsch & Kaare Pedersen (2015): Problemorienteret projektarbejde – en værktøjsbog. Roskilde Universitetsforlag.. Rienecker, Lotte, Peter Stray Jørgensen, og Signe Skov. 2017. Den gode opgave: Håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser. 5. udg. Frederiksberg. Stray Jørgensen, Peter (2014): Formalia i universitetsopgaver – serviceafsnit, layout og typografi. København: Samfundslitteratur.
+ Pensum fra kommunikationsfagene og Strategi og Samtidsdiagnostik på 1. år. |