2020/2021 BA-BKOMO1264U Erhvervsøkonomisk teori og analyse – Mikroøkonomi
| English Title | |
| Managerial Economics theory and analysis – Microeconomics |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | Et semester |
| Starttidspunkt | Efterår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Primære fagområder | |
|
|
| Undervisningsformer | |
|
|
| Sidst opdateret den 08-12-2020 | |
Relevante links |
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
|
Det er fagets målsætning at give de studerende en indføring i a)
den enkelte forbrugers og den enkelte virksomheds rationelle adfærd
på et givent marked, b) forstå hvilke konsekvenser denne adfærd har
for prisfastsættelse og mængdeallokering på markeds- og
brancheniveau, og c) at forstå hvordan forbrugernes og
virksomhedernes handlinger påvirker velfærden for alle i økonomien.
|
||||||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
| Forelæsninger bliver i stor udstrækning online.
De fleste øvelser samt Studiecafeen vil forgå på campus.
Anvendelsen af MyEconlab vi foregå både i forbindelse med forelæsninger og øvelser samt Workshops. I starten af semesteret tilbydes et Brush Up i matematik. |
||||||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
| De studerende modtager løbende feedback via deres
aktivitet på MyEconLab
Feedback modtages også i forbindelse med prøveeksamen. |
||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||
|
Microeconomics, 8ed. Custom Book, Global ed. Jeffrey M
Perloff
|
||||||||||||||||||||||||||