2020/2021 BA-BPROO2000U Metode, projektstyringsværktøjer og tværfagligt 1. års projekt
English Title | |
Methods, Project Management tools and Interdisciplinary 1st Year Project |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Forår, Fjerde quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA i Projektledelse
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 03-12-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
Eksamen er en fællesprøven med 'Beslutning,
risiko og usikkerhed" (BRU). De fem første læringsmål
relaterer til denne kursus og de tre sidste til BRU.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||||
Bemærk at prøven i faget samtidig er en prøve i faget 'Beslutning, risiko og usikkerhed', hvorfor tilmelding til faget forudsætter, at man også er tilmeldt faget 'Beslutning, risiko og usikkerhed'. | ||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
Dette kursus har et todelt fokus.
Undervisningen sker via forelæsninger og workshops. Workshops bruger i forskellige omfang blended learning for at øge peer-review feedback og stimulere metodiske diskussioner om hvordan man formulerer akademiske argument, skriver en akademisk opgave og udvikler et godt kvalitativt forskningsdesign. |
||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
Faget fokuserer på et skriftligt gruppeprojekt,
1. årsprojekt, som skal indeholde en analyse af et selvvalgt
projekt. Hver gruppe får tildelt en vejleder til dette
projektforløb.
Faget indeholder desuden forelæsninger, online øvelser, workshops om metode og projektledelsesværktøj. |
||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
Feedback bliver primært givet i forbindelse med
vejledning og workshops.
Sproget i undervisningen kan veksle mellem dansk og engelsk. |
||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||
Pensum Kvale, S. og S. Brinkmann (2015). Interview. Introduktion til et håndværk. 3. udgave. Hans Reitzels Forlag (udvalgte kapitler)
Pedersen, K. (2015). ”Problemstilling og problemformulering” i Bitsch Olsen, P. og K. Pedersen (red.). Problemorienteret projektarbejde – en værktøjsbog. 4. udgave. Samfundslitteratur (uploadet i pdf på learn)
Flyvbjerg, B. (2010). ”Fem misforståelser om casestudiet” i Brinkmann S. og Tanggaard, L. (red.). Kvalitative metoder. Hans Reitzels forlag. (uploadet i pdf på learn)
Miles, M., Huberman, A. og Saldaña, J. (2014). Fundamentals of Qualitative Data Analysis, kap. 4 i Qualitative Data Analysis. 3. Udgave. Sage. (udvalgte kapitler, uploadet i pdf på learn)
Anbefalet litteratur (ikke pensum, men gode opslagsbøger i processen) Rienecker, L. og P. Stray Jørgesen (2012). Den gode opgave. Håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser. 4. udgave. Samfundslitteratur.
Bitsch Olsen, P. og K. Pedersen (red.). Problemorienteret projektarbejde – en værktøjsbog. 4. udgave. Samfundslitteratur
Olsson, J., Ahrengot. N., Attrup, M. (2016). Power i Projekter og Portefølje, Jurist- og Økonomforbundets forlag |