2020/2021 BA-BPSYV1050U Skam, stress og ledelse
English Title | |
Shame, stress and leadership |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 100 |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i Erhvervsøkonomi og Psykologi,
BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 19-06-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Undervisning og eksamen lægger vægt på, at den
studerende ud fra pensum kan følgende:
|
||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||
Faget stiller ingen krav til forudsætninger. Emnet behandles både teoretisk og med praktiske eksempler fra arbejdslivet. | ||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Forelæsninger og dialog, casearbejde samt
studenterfremlæggelser. Som gæsteforelæser vil vi få besøg af en
leder, der har arbejdet med de nye forskningsmaterialer.
Vi arbejder med blended learning, bl.a. ved brug af podcast, quiz og videoer, herunder videoer med introduktion af litteratur. F.eks. laver vi et diskussionfora, hvor der kan uploades skriftlige besvarelser på spørgsmål. Der vil løbende være quiz'er til lektionerne. Disse anvendes til deltagernes forberedelse og selvevaluering. Ved at tage den ifm. læsning af pensum bliver det muligt at teste, hvor meget viden man har fået, og guide deltagerne til at prioritere og skabe fokus i læsning af pensum. Quiz’erne vil også kunne anvendes i forbindelse med eksamensforberedelse. |
||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Forelæsninger og dialog, casearbejde samt
studenterfremlæggelser. Som gæsteforelæser vil vi få besøg af en
leder, der har arbejdet med de nye forskningsmaterialer.
Vi arbejder med blended learning, bl.a. ved brug af elektroniske dagbøger, quiz og videoer med introduktion af litteratur. F.eks. laver vi et elektronisk debatforum, hvor der kan uploades skriftlige refleksioner over undervisningens indhold og videodagbøger. Formålet med aktiviteten er at få de studerende til aktivt at formulere deres viden i en kombination af mundtlig og visuel formidling. Der vil løbende være quiz'er til lektionerne. Disse anvendes til deltagernes forberedelse og selvevaluering. Ved at tage den ifm. læsning af pensum bliver det muligt at teste, hvor meget viden man har fået, og guide deltagerne til at prioritere og skabe fokus i læsning af pensum. Quiz’erne vil også kunne anvendes i forbindelse med eksamensforberedelse. |
||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
|