2020/2021 DIP-DKONO1001U Marked og regulering med fokus på det indre marked og klimamål
English Title | |
Market and regulation focusing on the internal market and climate goals |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 24-06-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||
Det er fagets mål at den studerende ved prøven
skal kunne:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||
Faget introducerer den studerende til juridisk metode og forståelse af retskilder på nationalt, EU og internationalt niveau og deres indbyrdes forhold. Juridisk metode er indføring i det grundlag, hvorpå juridiske svar gives. Gennem juridisk metode vil den studerende derfor være i stand til at diskutere, identificere og analysere konkrete juridiske løsningsforslag til juridiske problemsstillinger. Faget centrerer sig om det indre marked og klimamål. De studerende vil gennem forelæsninger, cases og diskussioner lære at analysere de relevante retsregler på konkrete problemstillinger angående det indre marked og klimamål. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kurset udbydes som en blanding af fremmøde- og online-undervisning. Der vil i undervisningen være en blanding af mindre forelæsninger, brug af cases, gruppearbejde og dialog, mundtligt såvel som skriftligt, mellem underviser og de studerende. Der vil desuden være adgang til onlinetests undervejs i forløbet via quizzer. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback sker direkte og mundtligt ved fremmødeundervisningen, og feedback ved online-undervisningen sker mundtligt på baggrund af de skriftlige svar, som de studerende giver. Undervisningens pædagogiske form indeholder mange elementer af refleksion, skabt af dialog mellem de studerende og mellem underviseren. Underviseren giver dels feedback på indbyrdes diskussion mellem de studerende og direkte feedback på alle de refleksioner, de studerende bidrager med i selve undervisningen gennem de mundtlige øvelser, der er indbygget i fremmødeundervisningen, og de skriftlige øvelser, der er indbygget i online-undervisningen. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningstidspunkt: Onsdag i uge 35, 36, 37 og 38 kl. 9.50 - 17.00 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||||
- Nielsen og Tvarnø, Retskilder og retsteorier, 5. udgave,
2017
- Materialesamling
|
Sidst opdateret den
24-06-2020