2020/2021 KAN-CJURO2002U Juridisk og Strategisk Spilteori
| English Title | |
| Legal and Strategic Game Theory |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
| Type | Obligatorisk udbudt som valgfag |
| Niveau | Kandidat |
| Varighed | Et semester |
| Starttidspunkt | Efterår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
erhvervsjura, MSc
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Primære fagområder | |
|
|
| Undervisningsformer | |
|
|
| Sidst opdateret den 16-11-2020 | |
Relevante links |
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Faget er et økonomisk fag, der betragter
juridiske problemstillinger ud fra spilteori. Den studerende skal
kunne:
|
||||||||||||||||||||||||
| Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||
| Ha(jur), bachelor i jura eller økonomi, samt grundlæggende forståelse for anvendt spilteori. | ||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
|
Dele af kurset vil i efteråret 2020 foregå online.
Kurset fokuserer på en række juridiske problemstillinger i en spilteoretisk kontekst med fokus på de strategiske overvejelser og metoder agenter og virksomheder kan stå overfor. Der vil være fokus på forhandling, kooperative og ikke-kooperative problemstilinger, oplysningspligter og hemmeligholdelse, kollektive handlinger, samt signalering- og screening spil.
|
||||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
| Undervisningen vil bestå af traditionelle
forelæsninger samt øvelser, samt mulighed for diskussionsfora mv.
Det forventes at de studerende er forberedt før alle forelæsninger og deltager aktivt i undervisningen. |
||||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
| De studerende vil løbende få feedback for deres
evne til at reflektere over pensum i undervisningen. Dette sker
mundligt i undervisningen gennem gruppe- og plenumdiskussioner,
cases, fremlæggelser mv. Hvis de studerende deltager aktivt i
undervisningen får de mest ud af fagets feedback.
Halvvejs i undervisningen vil der være en Mid-Term evaluation, hvor de studerende kan give input til underviserne og underviserne giver feedback til de studerende om deres indsats, forståelse for pensum, aktivitetsniveau mv. |
||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Sidst opdateret den
16-11-2020