2020/2021 KAN-CSPKO1001U Organisation & Ledelse som Kommunikation
English Title | |
Organisation and Management as Communication |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for cand.soc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 23-06-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||
Organisation & Ledelse som Kommunikation:
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til at:
|
||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||
Bemærk at prøven i faget samtidig er en prøve i fagene "Projekt om ledelse i den flerstemmede organisation" og "Introduktionskursus for politisk Kommunikation og Ledelse", hvorfor at tilmelding til faget forudsætter at man også er tilmeldt fagene "Projekt om ledelse i den flerstemmede organisation" og "Introduktionskursus for politisk Kommunikation og Ledelse" | ||||
Prøve/delprøver | ||||
Faget har fælles prøver med | ||||
KAN-CSPKO1054U | ||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||
Organisation & Ledelse som Kommunikation: Fagets formål er at give de studerende færdigheder med henblik på at analysere de organisatoriske og ledelsesmæssige konsekvenser af det kommunikativt differentierede samfund. Et centralt afsæt for faget er, at mange typer af organisationer går fra at være enstemmede til at være flerstemmede. Derved sættes organisationerne og deres ledelse i et krydspres mellem flere kommunikationslogikker. På denne baggrund giver faget en introduktion til moderne perspektiver på organisationens kommunikation, herunder bud på hvordan organisationen strategisk og programmatisk håndterer denne kommunikation.
|
||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||
Organisation & Ledelse som Kommunikation:
Undervisningsformen veksler mellem forelæsninger, plenumdiskussioner, caseøvelser og studenterbårne øvelsestimer. |
||||
Feedback i undervisningen | ||||
Inden hver dobbeltforelæsning ligger der to
øvelsestimer, hvor de studerende i grupper arbejder med spørgsmål
relateret til dagens tema og tekster. Dels giver de således
hinanden feedback på forståelsen af dagens tekster, dels er dagens
underviser til stede under øvelsestimerne og kommer gerne med
feedback på diverse spørgsmål.
Den næstsidste undervisningsgang har form af en spørgetime, hvor de studerende kan få feedback på deres spørgsmål. Ved den afsluttende workshop deles holdet op i tre mini-workshops, hvor de studerende gruppevis fremlægger deres ideer til projekter, ligesom de kommenterer på hinandens projektforslag. |
||||
Studenterarbejdstimer | ||||
|
||||
Foreløbig litteratur | ||||
NB! vejledende litteratur
|
Sidst opdateret den
23-06-2020