2020/2021
MA-MMPGV2026U Ledelse som offentlig værdiskabelse
English Title |
Management as public value
creation |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
6 ECTS |
Type |
Valgfag |
Niveau |
Master |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Efterår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere |
30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i Offentlig
Ledelse
|
Kursusansvarlig |
- Susanne Boch Waldorff - Institut for Organisation
(IOA)
|
Lene Holm Pedersen,
Københavns Universitet |
Primære
fagområder |
|
Undervisningsformer |
- Tilstedeværelsesundervisning
|
Sidst opdateret den
18-08-2020
|
Læringsmål |
- Den studerende skal kunne fremlægge og forklare de valgfrie
modulers teoretiske grundlag og begreber/metode
- Den studerende skal kunne anvende de valgfrie modulers begreber
analytisk på et selvvalgt tema.
- Den studerende skal kunne formulere en kort
sammenfatning/præsentation af de valgfrie modulers relevans for en
praktisk problemstilling inden for offentlig
ledelse.
|
Prøve/delprøver |
Ledelse som
offentlig værdiskabelse:
|
Prøvens
ECTS |
6 |
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 10 sider |
Opgavetype |
Rapport |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato
og tidspunkt. |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Den skriftlige eksamensopgave udformes som et skriftligt
strategioplæg, der indeholder refleksion over og anvisninger til,
hvordan den offentlige leder kan øge skabelsen af offentlig værdi i
egen organisation.
Opgaven udformes så den indeholde konkrete handlingsanvisninger for
iværksættelsen.
Den skriftlige eksamensopgave bliver således et produkt, som den
studerende tager med fra faget og konkret kan anvende i
strategiarbejdet i egen
organisation.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
De valgfrie moduler har til formål at give den studerende
mulighed for at uddybe viden og færdigheder fra de obligatoriske
ledelsesfaglige moduler, således at særlige faglige og praktiske
interesser hos den studerende kan blive tilgodeset. De valgfrie
moduler skal gøre det muligt for den studerende at sætte viden fra
obligatoriske ledelsesfaglige moduler ind i en praktisk
ledelsesmæssig sammenhæng ud fra de valgfrie modulers begreber og
teoretiske/metodemæssige forudsætninger.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
TBA |
Feedback i undervisningen |
TBA |
Studenterarbejdstimer |
Forberedelse |
150 timer |
Undervisning |
30 timer |
|
Sidst opdateret den
18-08-2020