2021/2022 BA-BKOMO1715U Strategisk kommunikation i praksis
English Title | |
Strategic Communication in Practice |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 28-06-2021 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12, skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige fejl eller mangler, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||
Det er en forudsætning for at blive indstillet til eksamen, at de 4 obligatoriske aktiviteter på 3. semester i faget Ekstern kommunikation i praksis er godkendt inden eksamen på 4. semester i Strategisk kommunikation i praksis. | ||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
Faget ’Strategisk kommunikation i praksis’ har fokus på en række emner, som video-, event- presse- og oplevelseskommunikation, digitale strategier og operationelle indholdsplaner til sociale platforme samt hvordan man sætter dagsorden i medierne og skriver bedre, professionelle tekster.
Undervisningen har afsæt i praksis, hvor den studerende via ’real-life-cases’ øves i strategisk kommunikationstænkning, planlægning og eksekvering i et ’simuleret’ kommunikationsmiljø, hvor der arbejdes med forskellige metoder til at planlægge, analysere og udvikle kommunikationsindsatsen. |
||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen i Kommunikationsværkstederne er
baseret på cases med forskellige kommunikative udfordringer, som
den studerende vil møde i erhvervslivet. Vi dykker ned i casen,
diskuterer muligheder og begrænsninger, eksperimenterer, er
kreative, skriver, gentænker, planlægger og eksekverer samtidig
med, at vi holder det op mod ’virkeligheden’ i en organisation med
afsæt i fagets teorier, metoder og teknikker.
Undervisningen forudsætter en meget aktiv indsats fra den studerende, som i høj grad selv skal identificere, definere og formulere de problemstillinger, som er relevante og væsentlige at arbejde med i casen. Den studerende arbejder ofte i grupper med underviseren som facilitator, vejleder og inspirator. I forbindelse med undervisningen skal den studerende læse en række tekster. Teksterne er let tilgængelige og anvendelsesorienterede ift. løsningen af de praktiske kommunikationsudfordringer, som den studerende møder i ’Værkstedet’. Teksterne gennemgås derfor ikke, men inddrages og anvendes selvstændigt af den studerende undervejs. |
||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
I Kommunikationsværkstedet møder den studerende forskellige former for feedback gennem semesteret. De arbejder i grupper med løbende feedback fra underviser på løsning af praktiske kommunikationsudfordringer, som der ligeledes samles op på og gives feedback til i plenum. De får feedback på udvalgte, individuelle løsninger af skriftlige kommunikationsopgaver både fra underviser og medstuderende. | ||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||
Offentliggøres på Canvas ved semesterets start. |
Sidst opdateret den
28-06-2021