2021/2022 DIP-DBUSO1001U Markedsforståelse og kundebehov
English Title | |
Market Understanding and Client Needs |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 28-06-2021 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Som et fagmodul på HD2 Business, er det
væsentligt, at det giver den studerende en forståelse for, hvad der
kendetegner et marked herunder rammevilkår, konkurrenter og kunder
samt på hvordan virksomheder kan agere i forskellige typer af
markeder; international, nationale, produkter og serviceydelser.
Den studerende skal:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Formålet med dette kursus er at give den studerende viden om og forståelse for centrale begreber, teorier og metoder, der omhandler styring af en given virksomheds innovative aktiviteter i form af produkter, serviceydelser og procesinnovation – såvel nationalt som internationalt.
Der opereres med en strategisk indfaldsvinkel med inddragelse af markedsmæssige, kulturelle, konkurrencemæssige og ledelsesmæssige forhold, som kan påvirke en given virksomheds innovationsbeslutninger.
Fagmodulet anlægger en markedsorienteret tilgang, men bygger også på fagområder som strategi, organisationsudvikling og ledelse.
Kurset vil især fokusere på følgende emneområder:
|
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Plenum debatter, gruppe opgaver, videoer, bikuber og individuelle opgaver - høj grad af deltager involvering, hvorfor fysisk og velforberedt fremmøde anbefales på det kraftigste | ||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Løbende feedback undervejs i forbindelse med
undervisningen, debatterne og case træningen
Midtvejs evaluering Mulighed for individuel feedback i forlængelse af hver forelæsning i forbindelse med eksamen og det skriftlige produkt der danner grundlag for den mundtlige eksamen |
||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Undervisningen ligger i ugerne 45-48 på tirsdage og torsdage kl. 17.10-20.40 samt hele torsdage kl. 8-16.
Ordinær eksamen: synopsen skal afleveres den 9.12.2021 og den mundtlige eksamen afholdes den 16.12.2021.
Reeksamen: synopsen skal afleveres den 7.1.2022 og den mundtlige eksamen afholdes den 14.1.2022. |
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
CRM 5.0 – De ustyrlige kunder i en digital tidsalder! af Per Østergaard Jakobsen, fra Efficiens; ISBN: 9788799571437.
Derudover vil der være diverse artikler. |