2021/2022 DIP-DKONO1002U Interaktion og samarbejde med den offentlige sektor
English Title | |
Interaction and collaboration with the public sector |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 25-06-2021 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||
Det er fagets mål at den studerende ved prøven i
Interaktion og samarbejde med det offentlige skal kunne
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets mål er skabe dels en teoretisk forståelse af, et overblik over og viden om forvaltningsretlige regler, principper og grundbegreber, dels færdigheder med hensyn til at anvende denne teoretiske indsigt til at kvalificere, analysere, vurdere og løse konkrete forvaltningsretlige problemstillinger, især i forhold til erhvervslivet og i lyset af den stigende digitalisering i forvaltningen. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kurset udbydes som fremmødeundervisning.Dog vil
undervisningen blive streamet og optaget, således at dem der ikke
har mulighed for at være tid stede i klassen også kan følge med i
undervisningen. I løbet af undervisningsdagen vil der dog være dele
der ikke bliver streamet, såsom gruppearbejde
Der vil i undervisningen være en blanding af mindre forelæsninger, brug af cases, gruppearbejde og dialog, mundtligt såvel som skriftligt, mellem underviser og de studerende. Der vil desuden være adgang til onlinetests undervejs i forløbet via quizzer. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback sker direkte og mundtligt ved fremmødeundervisningen. Undervisningens pædagogiske form indeholder mange elementer af refleksion, skabt af dialog mellem de studerende og mellem underviseren. Gennem aktiv deltagelse i de cases, spørgsmål, domme, beretninger fra Folketingets Ombudsmand og opgaver, der inddrages i både fremmøde og online-undervisningen, får de studerende feedback på deres refleksion, forståelse og anvendelse af pensum. Derudover får de studerende feedback ved brug af online-quizzer. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningstidspunkt: Tirsdage i uge 39-40; onsdag i uge 41 og tirsdag i uge 43 kl. 9.50 - 17.00 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||||
Pensum er vejledende og opdateres ved nye udgaver. Se lektionsplanen på Learn for yderligere information.
|
Sidst opdateret den
25-06-2021