2021/2022 KAN-CJURO2002U Juridisk og Strategisk Spilteori
English Title | |
Legal and Strategic Game Theory |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk (også udbudt som valgfag) |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
erhvervsjura, MSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 30-06-2021 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Faget er et økonomisk fag, der betragter
juridiske problemstillinger ud fra spilteori. Den studerende skal
kunne:
|
||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||
Ha(jur), bachelor i jura eller økonomi, samt grundlæggende forståelse for anvendt spilteori. | ||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Kurset fokuserer på en række juridiske problemstillinger i en spilteoretisk kontekst med fokus på de strategiske overvejelser og metoder agenter og virksomheder kan stå overfor. Der vil være fokus på forhandling, kooperative og ikke-kooperative problemstilinger, oplysningspligter og hemmeligholdelse, kollektive handlinger, samt signalering- og screening spil.
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningen vil bestå af traditionelle
forelæsninger samt øvelser, samt mulighed for diskussionsfora mv.
Det forventes at de studerende er forberedt før alle forelæsninger og deltager aktivt i undervisningen. Der vil være delelementer, videoer guides mv. som forekommer i et rent online miljø. |
||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
De studerende vil løbende få feedback for deres
evne til at reflektere over pensum i undervisningen. Dette sker
mundligt i undervisningen gennem gruppe- og plenumdiskussioner,
cases, fremlæggelser mv. Hvis de studerende deltager aktivt i
undervisningen får de mest ud af fagets feedback.
Halvvejs i undervisningen vil der være en Mid-Term evaluation, hvor de studerende kan give input til underviserne og underviserne giver feedback til de studerende om deres indsats, forståelse for pensum, aktivitetsniveau mv. |
||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den
30-06-2021