2022/2023 DIP-D1FMV5016U Supply Chain Management
English Title | |
Supply Chain Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår, Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (1. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 28-03-2022 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Ved prøven skal den studerende med udgangspunkt i
fagets pensum kunne:
|
||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||
Det anbefales, at du har kendskab til de 2 obligatoriske fag Erhvervsøkonomi og forretningsforståelse og Virksomhedens økonomiske planlægning for at få det fylde udbytte af undervisningen. | ||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Faget Supply Chain Management giver den studerende viden indenfor performance drevet ledelse og styring af processer og forsyningskæder. Faget anlægger således en resultat- og beslutningsorienteret vinkel på supply chain management. Det er målet, at den studerende med et sådant kendskab sættes i stand til at identificere og analysere forbedringspotentialer i processer og forsyningskæder. Det er ligeledes målet, at den studerende sættes i stand til at gennemføre konkrete strategiske- og taktiske beslutningsforberedende analyser, der vedrører design og eksekvering af processer og forsyningskæder.
Faget tager afsæt i en introduktion til begrebet supply chain management samt analyse, valg og formulering af supply chain strategi. Et andet hovedtema i faget er supply chain performance. Faget omfatter også en række lektioner der anlægger en beslutningsorienterede vinkel på styringen af produktets/serviceydelsens vej gennem forsyningskæden. Konkret omhandler disse lektioner blandt andet lagerstyring, produktionsstyring og indkøbsstyring. |
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Faget anvender Blended Learning. Der anvendes
derfor en kombination af understøttende forberedelse og opfølgning
ved hjælp af online elementer så som quizzes og videoer, korte
oversigtsforelæsninger, dialogbaseret problemløsning, case-analyse
og øvelser. Formålet med undervisningsformen er således, at faget
har en høj deltageraktivitet og et anvendelsesorienteret sigte.
Faget udbydes også som et 100% onlinefag. |
||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
I fremmødeundervisningen gennem dialog om teori
og cases samt gennem skriftlig opgaveløsning via læringsplatform
(Learn-forum) som synliggøres og kommenteres af medstuderende og
underviser.
Feedback i læringsrummet før og efter fremmødeundervisningen gennem learn quizzes hvor der ved gennemførelse automatisk gives feedback på besvarelsen. Opgaver hvor vejledende løsninger efterfølgende gøres tilgængelige. |
||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|