2022/2023 DIP-DHDVV8013U Managing Project
English Title | |
Managing Project |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 25 |
Max. antal deltagere | 50 |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Studieadministrationen for HDO: hdo@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 07-03-2022 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Efter dette modul vil deltagerne have viden,
færdigheder og kompetence til at:
|
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Projekter er en del af virksomhedernes daglige liv, da de fungerer som et middel til f.eks. at styrke innovation, generere ny viden, skabe ændringer og skabe nye produkter og tjenester. Dette fagsigter mod at forbedre deltagernes viden om projektledelse og samtidig fremme en refleksiv tilgang til emnet og dets praksis.
Faget er organiseret omkring sammenligningen mellem to forskellige perspektiver på styring af projekter. Den ene repræsenterer den traditionelle opfattelse af projektledelse, tydeligt skildret i internationale standarder og de fleste lærebøger. Det andet perspektiv repræsenterer den såkaldte 'skandinaviske skole' inden for projektledelse, der på den ene side anerkender behovet for klassiske planlægningsværktøjer og -metoder, men også reflekterer over behovet for fleksibilitet og co-creation for at klare den høje usikkerhed, kompleksitet og tvetydighed i projekter. Vi kalder dem henholdsvis tæt og løst sammenkoblede perspektiver.
Derefter bringer vi de to teoretiske perspektiver ind i fire
ledelsesgreb, som hver projektdeltager vil gøre:
De to perspektiver og fire projektpraksis udgør en 2x4 matrix, der vil guide kurset. |
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Faget tilrettelægges med fokus på deltagernes
læring og forståelse, og for at få det bedste udbytte, arbejdes der
på mange planer simultant.
De fire undervisningsdage udgør rygraden i kurset, inklusive klasseaktiviteter og læsning. Hver undervisningsgang adresserer et ledelsesværktøj fra de forskellige perspektiver og afsluttes med refleksioner om projektsucces. |
||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
De studerende får feedback løbende, af såvel medstuderende som af undervisere. De studerende får også feedback igennem online-diskussioner og online quizzes i løbet af faget. | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Undervisningstidspunkter/ Vejledende:
HD(O) administrationen
|