2022/2023 DIP-DSAMO1005U Kunderelationer
English Title | |
Customer Relationship Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 13-06-2022 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Efter deltagelse i kurset vil deltagerne .
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Dette kursus starter med at definere begrebet en kunde, ser på
de forskellige kategorier af kunder, samt giver deltagerne
værktøjerne til at skabe, udvikle og vedligeholde værdifulde
relationer med deres kunder. Kurset kombinerer forskellige
perspektiver i forhold til kunderelationer og kundeorientering.
Customer Relationship Management. (CRM konceptet) defineres og
diskuteres gennem at belyse krydsfeltet mellem strategi og
teknologi. Det strategiske perspektiv forklarer ”Hvorfor”, ”Hvem”
og ”Hvad”
Vi sætter CRM i forhold til implementering og ser på de mange fald grupper der er i at opnå en profitabel investering i arbejdet med CRM. Erfaringerne viser, at der stadig er store udfordringer i dette Hvordan sikre vi dels den rigtige CRM strategi og hvordan implementerer vi denne rigtigt? Det teknologiske perspektiv (og dataperspektivet) tager fat på
det fælles spørgsmål om, hvor meget teknologi der driver udvikling
i forhold til mindset. Hvad er relevant i forhold til
mulighederne for en bedre forståelse af kundernes behov gennem brug
af analyser (Hvem er mine kunder og hvordan sikres fælles
værdiskabelse?).
Forankringen af strategien i det daglige arbejde belyses gennem at se på udnyttelse af fordelene ved CRM i interaktioner, forretningsprocesser og beslutninger. Hvordan og hvornår anvender vi CRM så vi skaber værdi for såvel kunder som for virksomheden?
Struktur og indhold:
1 – Strategi
2 – Målinger og værktøjer
3 – Implementering og resultater
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Dette kursus anvender blended learning ved at kombinere online materiale og øvelser, Der er en lang række cases med interaktive in-class foredrag og case diskussioner. Der gennemføres en række test af deltagere i forbindelse med undervisningen som indgår som en rød tråd i forløbet. | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
I klasseværelset vil et højt niveau af interaktion give eleverne mulighed for at modtage en løbende feedback fra underviseren og de øvrige deltagere. Case diskussionerne hvor eleverne får inspiration til at udvikle løsninger på forretningsproblemer, giver mulighed for øjeblikkelig og løbende feedback. Derfor forventes det, at eleverne deltager aktivt i alle diskussioner og komme med input fra deres egne erfaringer. | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningen ligger på: |
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
|