2023/2024 BA-BJURO1051U Bachelorprojekt
English Title | |
Bachelor's Thesis |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Fjerde quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
erhvervsjura, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 06-09-2023 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||
Den studerende skal udvise forståelse for
behandling af juridisk og økonomisk data fra regulering, herunder
dansk- og EU regulering, retspraksis, sædvaner og principper samt
kvantitative og kvalitative økonomiske kilder.
Den studerende skal vise dybdegående forståelse af markedet, organisationen og virksomheden gennem de juridiske, økonomiske og tværfaglige analyser. Den studerende skal have dybdegående kendskab til profit maksimering, optimalitet, samfundsefficiens, lovgivningens rammer og muligheder. Dette skal kunne anvendes i reflekterende analyser og den studerende skal kunne demonstrere evne til at beskrive, analysere og bearbejde en kompleks, juridisk, økonomisk og tværfaglig problemstilling, som rækker ud over niveauet på fagene på bacheloruddannelsen. Efter at have gennemført bachelorafhandlingsforløbet skal den studerende kunne: Bearbejde viden og formulere et problem, som kan styre og strukturere arbejdet med afhandlingen og dens indhold. Argumentere for de spørgsmål, der besvares for at løse problemet. Forklare og evaluere de metoder, der bliver anvendt til besvarelsen af spørgsmål og ved løsningen af problemet. Udvælge, bearbejde og argumentere for relevansen af den valgte teori, der bruges til formulering af problem, opstilling af spørgsmål, analyse og konklusion. Udvælge, bearbejde og forklare de primære og sekundære kilder, der anvendes til dokumentation for analyse og løsning af problemet. Karakteren 12 gives, når projektet på fremragende vis, dvs. med ingen eller få uvæsentlige mangler lever op til følgende krav:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kurset gennemgår de overordnede krav til gennemførelse af bachelor projektet på Ha jur. De studerende bliver oplyst om vejlederne og brug af disse. De studerende får redeskaber til brug i bachelorprocessen, herunder overordnet metode, kildesøgning og skrivevaner.
Undervisningen er tilrettelagt, så de studerende opfordres til løbende at byde ind med spørgsmål, så alle eventuelletvivlsspørgsmål er besvaret inden de studerende går ind i deres sidste skrive fase.
Formålet med kurset er give de studerende et godt fælles udgangspunkt for udarbejdelse af deres bachelor opgave. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||
Der afholdes en introduktionsforelæsning til
bachelorprojektet i februar. I april afholdes der forelæsninger i
april, hvor overordnet metode gennemgås, og der er mulighed for at
afklare generelle spørgsmål.
Projektet skrives bistået af en økonomisk og juridisk vejleder. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||
I undervisningen får de studerende mulighed for at arbejde med læringsmålene samt deres afhandlingens problemformulering. De studerende modtager feedback via brug af slido i undervisningen. De studerende modtager feedback ved alle vejledningsmøder samt ifm. den mundtlige prøve | ||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||
|