2023/2024 DIP-DHDVV5009U Sales Governance
English Title | |
Sales Governance |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 15 |
Max. antal deltagere | 40 |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Kurset undervises sammen med ekstern lektor Karsten Pirchert | |
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 29-03-2023 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Vi introducerer en række begreber og værktøjer -
Infinity- modellen, 3Battlefield Analyzer™, 3Battlefield Strategy™,
4D tænkning, The Value Calculator, Model for Primary Concerns,
Sales Management Model, The Sales Value Formular, The Value
Dashboard, Købs- og Salgscentrene, Sales Healthcheck™, Business
knowledge, ZMOT, The Value Footprint, Process Value Footprints,
Solution Value Footprint og en række af de mere klassiske
redskaber, nu med et tvist – alt samlet under Sales Governance-
tankesættet
|
||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||
Det er et åbent valgfag - med fokus på ledelse af salgsfunktionen og ledelse opad, til siden, nedad og af funktionen selv, med henblik på at sikre større gennemsigtighed og interaktion med den øvrige virksomhed. Fokus er B2B salg. | ||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Salgsledelse omfatter både operationelle, taktiske og strategiske beslutninger. Du bliver således i stand til at skelne mellem disse tre niveauer – og kunne afgøre hvilke(n) salgstilgang du og din organisation opererer ud fra. Sales Governance omfatter ikke blot ledelsesprincipper for salgsfunktionen, men også den sam- og modspil til de øvrige funktioner i virksomheden/organisationen. Der fokuseres bl.a. på de asynkrone processer mellem kundernes købsprocesser og virksomhedens/organisationens salgsprocesser – herunder samspillet mellem hhv. købs- og salgscenter. Sidst, men ikke mindst bliver du i stand til at analysere dines konkurrenters salgsledelsesmæssige tilgang, og dermed kunne udnytte denne indsigt til at styrke din egen virksomheds salgsledelsesmæssige tilgang og værdi. |
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Vi baserer undervisningen på - dels introduktion
til de konkrete begreber og værktøjer, - og dels på anvendelsen af
samme i forhold til deltagernes virksomheden og konkrete kontekster
Derudover vil vi få besøg af eksterne indlægsholdere. |
||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Vi lægger op til både verbal feedback på diskussioner og fremlæggelser samt på etablering af fælles rammer for både forståelse og ikke mindst på at se "paralleller" mellem virksomheder og bracncher | ||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
Salgsledelse omfatter både operationelle, taktiske og strategiske beslutninger. Du bliver således i stand til at skelne mellem disse tre niveauer – og kunne afgøre hvilke(n) salgstilgang du og din organisation opererer ud fra. Sales Governance omfatter ikke blot ledelsesprincipper for salgsfunktionen, men også den sam- og modspil til de øvrige funktioner i virksomheden/organisationen. Der fokuseres bl.a. på de asynkrone processer mellem kundernes købsprocesser og virksomhedens/organisationens salgsprocesser – herunder samspillet mellem hhv. købs- og salgscenter. Sidst, men ikke mindst bliver du i stand til at analysere dines konkurrenters salgsledelsesmæssige tilgang, og dermed kunne udnytte denne indsigt til at styrke din egen virksomheds salgsledelsesmæssige tilgang og værdi.
Undervisningen ligger på mandage kl. 17.10 - 19.45 i uge 40-41, 43-48 |