2024/2025 BA-BMECO1278U Finansiering
English Title | |
Finance |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
MEC Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
matematik, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 25-06-2024 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
Den studerende skal demonstrere klarhed i
forståelsen og videreformidlingen af følgende læringsmål for faget:
|
||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven (aktiviteter i undervisningsperioden) | ||||||||||||||||||||||
Antal obligatoriske
aktiviteter der skal godkendes (se § 13 i
studieordningen): 1
Obligatoriske
hjemmeopgaver
Der stilles én obligatorisk opgave, som de studerende skal løse i grupper af 2-3 personer. Opgavebesvarelsen skal godkendes af underviseren for, at de studerende kan blive indstillet til den ordinære eksamen. Det er underviseren alene, der vurderer, om besvarelsen kan godkendes. Godkendes opgavebesvarelsen ikke i forbindelse med den ordinære aflevering, skal den studerende til en 10 minutters mundtlig udprøvning baseret på den tidligere stillede obligatoriske opgave samt øvrige pensum for at kunne indstille sig til den afsluttende prøve. Det er underviseren alene, der vurderer, om den mundtlige udprøvning kan godkendes. |
||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
Kursets indhold dækker over en række grundlæggende begrebsdannelser og analytiske redskaber i forbindelse med virksomheders fremskaffelse og anvendelse af kapital, samt privates investerings- og låntagningsdispositioner. Kursets indhold er opdelt i tre hovedemner:
|
||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
Undervisningen er tilstedeværelsesundervisning
med forelæsninger, hvor teori og analysemetoder gennemgås og
forklares. Ved forelæsningerne vil der være eksempler, som viser
anvendelsen af de forskellige metoder.
Øvelserne er baseret på opgaver som løses dels i forbindelse med forberedelsen og dels ved øvelserne, hvor der er en underviser tilstede. En del af opgaverne vil blive gennemgået ved en fælles gennemgang med input fra de studerende. Andre opgaver løses selvstændigt af de studerende med mulighed for at spørge øvelseslæren om råd og vejledning. Der vil blive brugt online materiale, så som quiz og videoer i det omfang, det vurderes hensigtsmæssigt. |
||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
Til forelæsningerne vil der være en aktiv dialog
med de studerende, som alle opfordres til at deltage i.
Ved øvelsestimerne indgår de studerende i konstruktiv dialog med øvelsesunderviseren og der gives feedback som kommentarer og forbedringsforslag til de udarbejdede løsninger. I forbindelse med øvelsestimer med opgavegennemgang er der mulighed for at sammenligne egne løsningstilgange med de løsninger, der fremstilles i plenum. Der er desuden mulighed for selv at bidrage til den fælles opgaveløsning og at få feedback på dette bidrag. |
||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
Supplerende litteratur
|
Sidst opdateret den
25-06-2024