2024/2025 BA-BJURO1051U Bachelorprojekt
English Title | |
Bachelor's Thesis |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Fjerde quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
erhvervsjura, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 28-06-2024 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||
Den studerende skal udvise forståelse for
behandling af juridisk og økonomisk data fra regulering, herunder
dansk- og EU regulering, retspraksis, sædvaner og principper samt
kvantitative og kvalitative økonomiske kilder.
Den studerende skal vise dybdegående forståelse af markedet, organisationen og virksomheden gennem de juridiske, økonomiske og tværfaglige analyser. Den studerende skal have dybdegående kendskab til profit maksimering, optimalitet, samfundsefficiens samt lovgivningens rammer og muligheder. Denne viden skal kunne anvendes i reflekterende analyser, og den studerende skal kunne demonstrere færdigheder og evner til at beskrive, analysere og bearbejde en kompleks, juridisk, økonomisk og tværfaglig problemstilling, som rækker ud over niveauet på fagene på bacheloruddannelsen. Efter at have gennemført bachelorafhandlingsforløbet skal den studerende kunne: Formulere et problem som kan styre og strukturere arbejdet med bachelorprojektet og dens indhold. Udarbejde et sammenhængende og problemorienteret bachelorprojekt indeholdende jura, økonomi og integration. Bearbejde den viden som de(n) studerende opnår ved at undersøge problemet. Forklare, anvende og evaluere de metoder, der bliver anvendt til besvarelsen af bachelorprojektets spørgsmål og ved løsningen af problemet. Udvælge, bearbejde og argumentere for relevansen af den valgte teori, som bruges til formulering af problem, analyser og konklusion. Udvælge, bearbejde og forklare de primære og sekundære kilder, der anvendes til dokumentation for analyse og løsning af problemet. Argumentere ud fra faglige termer der bruges i forbindelse med besvarelse afhandlingens problemer. Karakteren 12 gives, når projektet på fremragende vis, dvs. med ingen eller få uvæsentlige mangler lever op til følgende krav:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kurset gennemgår de overordnede krav til gennemførelse af bachelor projektet på Ha (jur). De studerende bliver oplyst om vejlederne og brug af disse. De studerende får redeskaber til brug i bachelorprocessen, herunder overordnet metode, kildesøgning og skrivevaner. Der arbejdes også med den integreret del af bachelorprojektet.
Formålet med kurset er at give de studerende et godt fælles udgangspunkt for udarbejdelse af deres bachelor opgave.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||
I februar afholdes en introduktionsforelæsning
til bachelorprojektet. Her bliver de studerende præsenteret for
selve bachelorprocessen, herunder krav og tidshorisont for valg af
emne og vejledere. I april afholdes der forelæsninger, hvor
overordnet metode gennemgås, og der er mulighed for at afklare
generelle spørgsmål.
De studerende skal lave små øvelser relateret til deres bachelorprojekt. Der opfordres til at de studerende deltager aktivt og stiller spørgsmål i plenum. Der er i kurset også indlagt tid til individuelle spørgsmål. Projektet skrives bistået af en økonomisk- og juridisk vejleder. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||
De studerende modtager feedback på tre
forskellige måder.
- I undervisningen får de studerende mulighed for at arbejde med læringsmålene samt bachelorprojektets problemformulering. De studerende modtager feedback fra underviseren via brug af Slido i undervisningen, samt mulighed for individuelle spørgsmål og svar på deres konkrete projekt. - I kurset er der indlagt øvelser. En del af disse øvelser er, at de studerende skal give feedback på hinandens arbejde, tanker og proces. - De studerende modtager feedback ved alle vejledningsmøder samt i forbindelse med den mundtlige prøve |
||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||
|