2025/2026 BA-BMECO1275U Afsætningsøkonomi
| English Title | |
| Marketing | 
        Kursusinformation | 
    |
| Sprog | Dansk | 
| Kursets ECTS | 7,5 ECTS | 
| Type | Obligatorisk | 
| Niveau | Bachelor | 
| Varighed | Et semester | 
| Starttidspunkt | Efterår | 
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk | 
| Studienævn | 
         Studienævnet for professioner 
         | 
    
| Uddannelse | Bacheloruddannelsen i erhvervsøkonomi og matematik | 
| Kursusansvarlig | |
        
  | 
    |
| Primære fagområder | |
        
  | 
    |
| Undervisningsformer | |
        
  | 
    |
| Sidst opdateret den 20-08-2025 | |
        Relevante links | 
    
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||
| Faget tilstræber at bibringe den studerende
overblik, forståelse og teoretiske værktøjer
 til at formulere, prioritere og løse strategiske marketingproblemer i praksis for en given virksomhed. Den ønskede kompetence forudsætter, at den studerende demonstrerer en grundig forståelse for en given virksomheds funktion og sammenhæng. For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler, opfylde følgende læringsmål: 
  | 
    ||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||
| 
         Undervisningen er bygget op omkring følgende faglige moduler,
som indeholder centrale afsætningsøkonomiske problemstillinger:
  | 
    ||||||||||||||||||||||
| Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||
| 
         CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter: 
        Forskningsbaseret viden 
        
 Forskningslignende aktiviteter 
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||
| Oversigtsforelæsninger i plenum samt separate
øvelser
 og case- gennemgange på opdelte øvelseshold.  | 
    ||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||
| De studerende er inddelt i mindre grupper, som fremlægger for og opponerer mod hinanden. Denne proces moderes af øvelsesunderviseren, der løbende giver feedback til den fremlæggende gruppe, den opponerende gruppe samt ift input fra de øvrige studerende på øvelsesholdet. Formålet med opponentgrupperne er at give de studerende peer-feedback. | ||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||
| Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||
| 
         Studiesekretariatet for HA(mat.)  | 
    ||||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||
| 
         Ole E. Andersen, Poul K. Faarup og Svend Hollensen: Moderne
markedsføring.
 
 Klaus Nørby Jakobsen, Christian Wanding Dahl og Flemming Cumberland: Internationale Virksomhedscases - Med supplerende analysemodeller og værktøjer. 2. Udgave 2022 
 Udleveret/uploaded supplerende materiale: I form af artikler, noter o.lign. i forbindelse med undervisningen og på Canvas.  | 
    ||||||||||||||||||||||