2025/2026 BA-BPSYV1050U Skam, stress og ledelse
English Title | |
Shame, stress and leadership |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 100 |
Studienævn |
Studienævnet for professioner
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 06-02-2025 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Undervisning og eksamen lægger vægt på, at den
studerende ud fra pensum kan følgende:
|
||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||
Faget stiller ingen krav til forudsætninger. Der findes på dette fag ingen dumme spørgsmål, og derfor forventes det, at de studerende deltager aktivt i undervisningen og deler refleksioner, undren ogevt. egne erfaringer. | ||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Forelæsninger og dialog. Der vil være en
frivillig skriftlig opgave ca. midtvejs i forløbet, som bl.a. skal
træne kompetencer til at arbejde med stressforebyggelse og styrke
færdigheder ift. eksamen.
Vi arbejder med blended learning, bl.a. ved brug af podcast, quiz og videoer, herunder videoer med introduktion af litteratur. Podcast vil blive integreret i undervisningen. F.eks. vil der være tre forskellige podcast med en stressramt, en leder og en politiker, som giver deres perspektiv på betydningen af stress og skam og deres erfaringer med at anvende den forskning, som faget blandt andet tager afsæt i. For at sikre inddragelse af studerende i undervisningen vil vi arbejde med Slido i undervisningen. Derudover gør faget brug af sangtekster, herunder fra nutidige rapmusikere, til at gøre undervisningen nærværende. |
||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Underviseren vil løbende give feedback og deltage
i diskussionerne.
Der vil blive give en samlet feedback på midtvejsopgaven. Vi arbejder med "ugens spørgsmål", hvor studerende har mulighed for at sende et spørgsmål på mail, og underviseren udarbejder en video med svar på spørgsmålet. |
||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
|