2025/2026 KAN-CEMAO1007U Marketing Ethics
English Title | |
Marketing Ethics |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Fjerde quarter |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Markeder og innovation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 27-04-2025 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende med
ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål: Eksamensbesvarelsen skal dokumentere, at den studerende
på kompetent vis kan analysere og strukturere komplekse
problemstillinger med relevans for virksomhedens eller
organisationens markedsføringsetiske indsats. Eksamensbesvarelsen
skal videre kunne dokumentere, at den studerende kan give en
kompetent fremstilling af problemstillingernes mulige løsning og
implikationer heraf. Specifikt skal den studerende i besvarelsen:
|
||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||||
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
Klasseundervisning med dialog. Faget giver et overblik over relevant litteratur som bliver anvendt gennem workshops og praktiske indsigter fra branchen. Kurset bygger på principperne for aktiv læring: de studerende forventes at kommentere artikler fra pensum og deltage i gruppeøvelser, der diskuterer cases. | ||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
Med udgangspunkt i aktuelle businesscases,
stilles de studerende konkrete opgaver under hvert modul. De
studerende får systematiseret feedback på deres input og aktive
medvirken i casediskussionerne.
I det sidste modul vil de studerende få en gennemgang og diskussion af tidligere eksamensopgaver. |
||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||
Artikelkompendium bestående af diverse videnskablige artikler og rapporter. Se forelæsningsplan
|