2025/2026 KAN-CJURO2002U Juridisk og Strategisk Spilteori
| English Title | |
| Legal and Strategic Game Theory | 
        Kursusinformation | 
    |
| Sprog | Dansk | 
| Kursets ECTS | 7,5 ECTS | 
| Type | Obligatorisk (også udbudt som valgfag) | 
| Niveau | Kandidat | 
| Varighed | Et semester | 
| Starttidspunkt | Efterår | 
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk | 
| Studienævn | 
         Studienævnet for Governance, jura, regnskab og
ledelsesanalyse 
         | 
    
| Uddannelse | Kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi og erhvervsjura | 
| Kursusansvarlig | |
        
  | 
    |
| Primære fagområder | |
        
  | 
    |
| Undervisningsformer | |
        
  | 
    |
| Sidst opdateret den 13-02-2025 | |
        Relevante links | 
    
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
Faget er et økonomisk fag, der betragter
juridiske problemstillinger ud fra spilteori. Den studerende skal
kunne: 
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||
| Ha(jur), bachelor i jura eller økonomi, samt grundlæggende forståelse for anvendt spilteori. | ||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
| 
         Kurset fokuserer på en række økonomiske, juridiske og forretningsmæssige problemstillinger i en spilteoretisk kontekst med fokus på de strategiske overvejelser og metoder agenter og virksomheder kan stå overfor. Der vil bl.a. være fokus på forhandling, oplysningspligter og hemmeligholdelse, kollektive handlinger, signalering- og screening spil samt auktioner og udbud. 
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||||
| 
         CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter: 
        Forskningsbaseret viden 
        
 Forskningslignende aktiviteter 
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningen vil bestå af traditionelle
forelæsninger samt øvelser, samt mulighed for diskussionsfora mv.
 Det forventes at de studerende er forberedt før alle forelæsninger og deltager aktivt i undervisningen. Der vil være delelementer, videoer guides mv. som forekommer i et rent online miljø.  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
| De studerende vil løbende få feedback for deres
evne til at reflektere over pensum i undervisningen. Dette sker
mundligt i undervisningen gennem gruppe- og plenumdiskussioner,
cases, fremlæggelser mv. Hvis de studerende deltager aktivt i
undervisningen får de mest ud af fagets feedback.
 | 
    ||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
        
  | 
    ||||||||||||||||||||||||||
Sidst opdateret den
13-02-2025