2025/2026 KAN-CJURO2002U Juridisk og Strategisk Spilteori
| English Title | |
| Legal and Strategic Game Theory |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
| Type | Obligatorisk (også udbudt som valgfag) |
| Niveau | Kandidat |
| Varighed | Et semester |
| Starttidspunkt | Efterår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for Governance, jura, regnskab og
ledelsesanalyse
|
| Uddannelse | Kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi og erhvervsjura |
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Primære fagområder | |
|
|
| Undervisningsformer | |
|
|
| Sidst opdateret den 13-02-2025 | |
Relevante links |
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
Faget er et økonomisk fag, der betragter
juridiske problemstillinger ud fra spilteori. Den studerende skal
kunne:
|
||||||||||||||||||||||||||
| Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||
| Ha(jur), bachelor i jura eller økonomi, samt grundlæggende forståelse for anvendt spilteori. | ||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
|
Kurset fokuserer på en række økonomiske, juridiske og forretningsmæssige problemstillinger i en spilteoretisk kontekst med fokus på de strategiske overvejelser og metoder agenter og virksomheder kan stå overfor. Der vil bl.a. være fokus på forhandling, oplysningspligter og hemmeligholdelse, kollektive handlinger, signalering- og screening spil samt auktioner og udbud.
|
||||||||||||||||||||||||||
| Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||||
|
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningen vil bestå af traditionelle
forelæsninger samt øvelser, samt mulighed for diskussionsfora mv.
Det forventes at de studerende er forberedt før alle forelæsninger og deltager aktivt i undervisningen. Der vil være delelementer, videoer guides mv. som forekommer i et rent online miljø. |
||||||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
| De studerende vil løbende få feedback for deres
evne til at reflektere over pensum i undervisningen. Dette sker
mundligt i undervisningen gennem gruppe- og plenumdiskussioner,
cases, fremlæggelser mv. Hvis de studerende deltager aktivt i
undervisningen får de mest ud af fagets feedback.
|
||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Sidst opdateret den
13-02-2025