2025/2026 MA-MMFUO1050U Strategisk kommunikation
English Title | |
Strategic Communication |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Master |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår, Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Min. antal deltagere | 10 |
Max. antal deltagere | 30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i
forretningsudvikling
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 18-06-2025 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Det kræver ingen specielle kommunikations- eller
markedsføringsmæssige forudsætninger at følge kurset.
Kursets målgruppe er ledere, der er interesserede i at forstå kommunikationens muligheder og begrænsninger i organisationers strategiske praksis med henblik på at indgå i et kvalificeret med- og modspil til konsulenter og andre eksperter på området. Deltagerne forventes at være villige til at udforske og problematisere gængse opfattelser omkring kommunikationens formål, publikummer og effekter. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
I komplekse, foranderlige og undertiden fjendtlige omgivelser er det et must at arbejde professionelt med kommunikation. Stadig flere organisationer betragter og håndterer derfor kommunikation som et strategisk ledelsesanliggende. Kommunikationsopgaver går som følge heraf i stigende grad på tværs af formelle organisationsgrænser og involverer mange forskellige faglige discipliner.
I kurset fremlægges og diskuteres hovedlinjerne i disse ændringer med afsæt i strategi, organisationsteori, public relations, marketing og management med henblik på at bibringe de studerende en nøgtern og kritisk forståelse af, hvorledes organisationer arbejder med strategisk kommunikation i praksis, hvorledes de søger at kommunikere mere effektivt og hvorledes forskellige kommunikationsmåder præger en organisation og dens forhold til omverden. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen kombinerer teorioplæg, cases, øvelser og gæsteforedrag. Undervisningen inddrager løbende deltagernes egne erfaringer. Det er altafgørende at være velforberedt til undervisningen samt deltage aktivt i denne med kommentarer og mindre oplæg. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mulighed for feedback i undervisningen. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|