2025/2026 DIP-D1FMO5004U Business Intelligence
English Title | |
Business Intelligence |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår, Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (1. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 27-05-2025 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Efter at have gennemgået faget skal den
studerende:
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Faget omhandler metoder til analyse af erhvervsøkonomiske data (f.eks. omsætningstal, omkostningstal, kundetilfredshedsmålinger) som grundlag for konkret beslutningstagen under hensyntagen til usikkerhed omkring den fremtidige udvikling.
I undervisningen præsenteres de studerende for en bred vifte af erhvervsøkonomiske problemstillinger, hvor dataanalytiske metoder understøtter konkret beslutningstagen og værdiskabelse med særlig fokus på betydningen og håndteringen af usikkerhed.
Faget illustrerer hvordan grundlæggende metodeforståelse og kritisk stillingtagen har afgørende betydning for anvendelsen af dataanalytiske værktøjer som et effektivt og kompetitivt beslutningsværktøj.
Fagets eksempelbaserede undervisning fremhæver, hvordan dataanalytiske metoder kan skabe et fundament for strategiske og værdiskabende beslutninger på både kort og lang sigt og såvel lokalt som globalt.
Indhold
|
||||||||||||||||||||||||
Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningen udbydes både på on-campus-, hybrid- og onlinehold. | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Den studerende modtager feedback i løbet af undervisningen. | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|