2024/2025 KAN-CJURO2002U Juridisk og Strategisk Spilteori
English Title | |
Legal and Strategic Game Theory |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk (også udbudt som valgfag) |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
erhvervsjura, MSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 18-06-2024 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
Faget er et økonomisk fag, der betragter
juridiske problemstillinger ud fra spilteori. Den studerende skal
kunne:
|
||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||
Ha(jur), bachelor i jura eller økonomi, samt grundlæggende forståelse for anvendt spilteori. | ||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
Kurset fokuserer på en række økonomiske, juridiske og forretningsmæssige problemstillinger i en spilteoretisk kontekst med fokus på de strategiske overvejelser og metoder agenter og virksomheder kan stå overfor. Der vil bl.a. være fokus på forhandling, oplysningspligter og hemmeligholdelse, kollektive handlinger, signalering- og screening spil samt auktioner og udbud.
|
||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen vil bestå af traditionelle
forelæsninger samt øvelser, samt mulighed for diskussionsfora mv.
Det forventes at de studerende er forberedt før alle forelæsninger og deltager aktivt i undervisningen. Der vil være delelementer, videoer guides mv. som forekommer i et rent online miljø. |
||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
De studerende vil løbende få feedback for deres
evne til at reflektere over pensum i undervisningen. Dette sker
mundligt i undervisningen gennem gruppe- og plenumdiskussioner,
cases, fremlæggelser mv. Hvis de studerende deltager aktivt i
undervisningen får de mest ud af fagets feedback.
|
||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den
18-06-2024