2012/2013 KAN-HRM_HR26 Belønningsledelse
| English Title | |
| Belønningsledelse |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Prøve-ECTS | 15 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Kandidat |
| Varighed | Et semester |
| Placering | Efterår |
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for cand. merc.
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Fagområde/Category | |
|
|
| Sidst opdateret den 09-07-2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||||
|
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til: at analysere og forholde sig refleksivt til teoretiske og empiriske problemkomplekser præstationsmåling og belønning at kunne forholde sig refleksivt til konkrete dilemmaer inden for fagets tematiske (teoretiske og praktiske) felt – og vurdere denne selvforståelse i forhold til andre mulige positioner at kunne anlægge et kvalificeret videnskabsteoretisk og metodologisk perspektiv på fagets tematiske felt at kunne inddrage relevante internationale HRM-aspekter i tolkningen af fagets tematiske felt.
|
|||||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||||
| Belønningsledelse | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
Faget kredser omkring måling, rapportering og styring af performance, motivation, jobdesign, ansvarsfordeling, subjektive og objektive belønningsformer, personaleudgifter og forhandlinger. Fordele og problemer med kvantificering af HRM i forskellige målingssystemer behandles både i forhold til målingernes nøjagtighed/tilstrækkelighed og de sociale konsekvenser. |
|||||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||||
| Undervisningsformen er en vekselvirkning mellem forelæsninger, øvelser, casediskussioner og gæsteindlæg. | |||||||||||||||||
Sidst opdateret den 09-07-2012