2012/2013 KAN-HRM_HR26 Belønningsledelse
English Title | |
Belønningsledelse |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for cand. merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 09-07-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til: at analysere og forholde sig refleksivt til teoretiske og empiriske problemkomplekser præstationsmåling og belønning at kunne forholde sig refleksivt til konkrete dilemmaer inden for fagets tematiske (teoretiske og praktiske) felt – og vurdere denne selvforståelse i forhold til andre mulige positioner at kunne anlægge et kvalificeret videnskabsteoretisk og metodologisk perspektiv på fagets tematiske felt at kunne inddrage relevante internationale HRM-aspekter i tolkningen af fagets tematiske felt.
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
Belønningsledelse | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Faget kredser omkring måling, rapportering og styring af performance, motivation, jobdesign, ansvarsfordeling, subjektive og objektive belønningsformer, personaleudgifter og forhandlinger. Fordele og problemer med kvantificering af HRM i forskellige målingssystemer behandles både i forhold til målingernes nøjagtighed/tilstrækkelighed og de sociale konsekvenser. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Undervisningsformen er en vekselvirkning mellem forelæsninger, øvelser, casediskussioner og gæsteindlæg. |
Sidst opdateret den 09-07-2012