2014/2015 KAN-CLMMO1639U Forbrugerkultur og -kommunikation
English Title | |
Forbrugerkultur og -kommunikation |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for cand.ling.merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Underviser er Wencke Gwods, IKL | |
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 03-04-2014 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningens formål er at give de studerende
forståelse af og viden til at analysere forbrugeradfærd,
forbrugerkultur og kommunikation. Undervisningen skal skabe
overblik over hovedtræk af forbrugeradfærdsteoriens udvikling og
dens centrale perspektiver og rødder i andre samfundsvidenskabelige
discipliner, herunder psykologi, økonomi, sociologi og antropologi.
Undervisningen skal sætte de studerende i stand til at analysere
forbrugere og forbrug ud fra et individuelt, socialt såvel som et
interkulturelt fokus.
De studerende skal opnå indsigt i sammenhængene imellem forbrug og marked i et interkulturelt perspektiv, herunder hvordan forbrugere påvirker og påvirkes af marketingstrategier, samt hvilke etiske og politiske diskurser, der omgiver reguleringen af forbrug og markeder. Kurset præsenterer endvidere de empiriske metoder, der benyttes indenfor forbrugeranalyse og forbrugeradfærdsforskning med henblik på at udvikle den studerendes evne til gennemføre og vurdere kvaliteten af forbrugerundersøgelser. |
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Indhold
|
||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Forelæsninger, metodeworkshops | ||||||||||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Yderligerere litteratur oplyses på LEARN
|