2014/2015 KAN-CSPKU1001U Organisation & Ledelse som Kommunikation
English Title | |
Organisation & Ledelse som Kommunikation |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for cand.soc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 13-11-2014 |
Læringsmål | |
Organisation & Ledelse som
Kommunikation:
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til at:
|
|
Forudsætninger for at deltage i kurset | |
Bemærk at prøven i faget samtidig er en prøve i fagene "Projekt om ledelse i den flerstemmede organisation" og "Introduktionskursus for politisk Kommunikation og Ledelse", hvorfor at tilmedling til faget forudsætter at man også er tilmeldt fagene "Projekt om ledelse i den flerstemmede organisation" og "Introduktionskursus for politisk Kommunikation og Ledelse" | |
Prøve/delprøver | |
Faget har fælles prøver med | |
KAN-CSPKO1054U | |
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |
Organisation & Ledelse som Kommunikation: Fagets ene formål er at give de studerende færdigheder med
henblik på at analysere de organisatoriske og ledelsesmæssige
konsekvenser af det kommunikativt differentierede samfund. Fagets
andet formål er, at give de studerende færdigheder med henblik på
at handle i forhold til disse konsekvenser, dvs. træffe
beslutninger og producere beslutningsgrundlag. Et centralt afsæt
for faget er, at mange typer af organisationer går fra at være
enstemmede til at være flerstemmede. Derved sættes organisationerne
og deres ledelse i et krydspres mellem flere
kommunikationslogikker. På denne baggrund giver faget en
introduktion til moderne perspektiver på organisationens
kommunikation, herunder bud på hvordan organisationen strategisk og
programmatisk håndterer denne kommunikation.
|
|
Undervisningsformer | |
Organisation & Ledelse som
Kommunikation:
Undervisningsformen veksler mellem forelæsninger, plenumdiskussioner, caseøvelser og studenterbårne øvelsestimer. |
|
Foreløbig litteratur | |
NB! vejledende litteratur
|