2015/2016 BA-BIMKV1014U Visuel identitet og profil
English Title | |
Visuel identitet og profil |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 16-02-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende læringsmål: Målbeskrivelse: Den studerende skal være i stand til at analysere og vurdere en virksomheds eller organisations visuelle udtryk. Ved eksamen forventes det at egne iagttagelser kan sættes i relation til fagets teori og modeller, og at indsamlet data kan dokumentere styrker og svagheder ved virksomhedens valg af visuel identitet og profil | |||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||
Virksomheders identitet og profil kommer til udtryk i en bred vifte af trykt og digital information. Dertil kommer andre artefakter så som produktdesign, emballagedesign og fysisk indretning. Formålet med faget er at give den studerende en mulighed for at kunne vurdere en virksomheds identitet og profil, for der igennem at kunne deltage kvalificeret i planlægningen. Det gælder både planlægning af eksternt og internt information. Der lægges i undervisning vægt på at den studerende opnår et
teoretisk fundament til at analysere virksomhedens visuelle profil
og dens marketingaktivitet. Den studerende skal blive i stand til
at identificere problematikker gennem egne iagttagelser og udpege
de teorier og modeller der kan relateres hertil. Det omfatter teori
og modeller for virksomhedens kultur, brug af symboler, valg af
værdier, designets grundelementer samt brug af story-telling.
|
|||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||
Undervisningen består af forelæsninger hvor fagets teori præsenteres og eksemplificeres. Undervisningen vil inddrage oplæg til diskussion gennem øvelser. Desuden vil der være opgaver der løses i grupper og præsenteres i plenum, som giver de studerende mulighed for at afprøve teorierne. | |||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur
|