2015/2016 MA-MMPAO2005U Performance, ressourcer og resultater
English Title | |
Performance, Resources and Results |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Master |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Master of Public
Administration
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 19-08-2015 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||
Faget har som formål at skabe en forståelse af, hvordan Public Value gøres til genstand for ledelse og styring ved hjælp af diverse teknologier som effektmålinger, bevillingssystemer, årsregnskaber, omkostningskalkulationer, rankings og forskellige typer af retningslinjer (evidens). Udgangspunktet for faget er tværvidenskabeligt, da der både inddrages normativ økonomisk teori og problematiserende sociologisk teori. Faget har således som formål både at beskrive, hvorledes økonomiske teorier og modeller ligger til grund for de konkrete styringstiltag, men også at give indsigt i og forklaringer på, hvorfor og hvordan de producerer forskellige effekter, hvoraf nogle er utilsigtede – og indimellem - dysfunktionelle.
Faget sætter således de studerende i stand til at reflektere over deres egen praksis, men gør dem også i stand til at komme med konkrete designs og forbedringstiltag. |
|||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||
Holdundervisning/Forelæsning/Gruppearbejde |