2016/2017 KAN-CPSYO1603U Projektledelse
English Title | |
Project Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og psykologi,
MSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 04-07-2016 |
Læringsmål | |||||||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den
studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl,
opfylde følgende læringsmål:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven | |||||||||||||||||||||||||||||||
Antal obligatoriske
aktiviteter: 1
Krav om aktiv
undervisningsdeltagelse (bedømmes godkendt/ikke godkendt)
Alle studerende skal undervejs i undervisningen på et aftalt tidspunkt være aktive i en mundtlig fremlæggelse for resten af holdet, i et emne/opgave der aftales med underviseren. Fremlæggelsen kan også bestå i en analyse eller kritik af et andet indlæg eller emne. Det kan eventuelt foregå i mindre grupper efter aftale. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | |||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||||||||||||||||
Fagets overordnede faglige og læringsmæssige mål er at sætte den studerende i stand til at problematisere og lede et projekt i en organisatorisk kontekst. Organiseringen og ledelse af et projekt får stigende betydning for mange organisationer, hvad enten det er privat eller offentligt regi. Udvikling implementering og projekter går hånd i hånd og kompetent projektledelse vil således have stor betydning for mange typer af opgaver og områder i virksomhederne. Faget er bygget op omkring en flere teoretiske perspektiver på projektledelse med den formelle og uformelle organisation som udgangspunkt. Perspektiverne dækker forskellige organisatoriske paradigmer som f.eks.: det administrative (strukturelle); det politiske; det ressourcebaserede; et vidensbaseret; et løst koblet og et netværk proces perspektiv. Ud fra disse perspektiver udvikles deltagernes forståelse for hvilke former for ledelse og ledelsesteknologier der er til rådighed indenfor hvert perspektiv. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||||||||||||||||
En blanding af forelæsninger, oplæg til diskussione og de studerendes præsentation af udvalgte tekster/emner samt eventuelt inviterede praktikere, der fortæller om deres egne cases. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | |||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||||||||||||||||
Indikativ litteratur - kun vejledende.
|
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og psykologi,
MSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 04-07-2016 |