2017/2018 BA-BIMKO1078U Corporate communication
English Title | |
Corporate Communication |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel
Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Sidst opdateret den 15-12-2017 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
Kurset introducerer de studerende til begrebet corporate communication, herunder hvordan man koordinerer og integrerer organisationers interne og eksterne kommunikation og kommunikationsaktiviteter. Kurset vil især have fokus på den eksterne kommunikation som omdrejningspunkt for integration af discipliner som bl.a. public relations, public affairs, stakeholderteori, storytelling, Corporate Branding, CSR, Issue Management, krisekommunikation, Investor Relations, sociale medier samt kommunikationsstrategi og evalueringsmetoder. Desuden bliver interne discipliner som intern kommunikation, Employer Branding og ledelse/medarbejder-roller også præsenteret og diskuteret.
Der lægges vægt på, at de studerende får en bred tilgang til corporate communication og bliver i stand til at kombinere de forskellige discipliner med hinanden, herunder også begreber, framework, teori og praksis fra andre fag på IMK, således at den studerende kan reflektere, diskutere og anvende de forskellige kommunikative aspekter inden for corporate communication. |
||||||||||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
Kurset består af en kombination af forelæsninger, holdundervisning, diskussioner, oplæg fra studerende samt mundtlige og skriftlige øvelser. For at sætte kurset ind i en realistisk og praktisk sammenhæng vil en del af kurset være bygget op om en eller flere caseopgaver. | ||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
Feedback gives ved diskussioner i forbindelse med undervisningen. | ||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||
Obligatorisk litteratur:
Cornelissen, J. (2017): Corporate Communication. 5th ed, London: Sage
|