2018/2019 KAN-CCMVV1016U Direct marketing
English Title | |
Direct marketing |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 100 |
Studienævn |
Studienævnet for cand. merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Kontaktinformation: https://e-campus.dk/studium/kontakt eller Contact information: https://e-campus.dk/studium/kontakt | |
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 19-02-2018 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
Den studerende skal ved afslutningen af faget
kunne:
|
||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||||
Det er anbefalet at studerende har en basal viden om marketing og forbrugeradfærdsteori (bachelor niveau). | ||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
Fagets formål er at give et samlet overblik over
problemstillinger, udfordringer og muligheder ved anvendelse af
direct marketing. Målet er at give de studerende kompetencer og
værktøjer til selvstændigt at etablere og udvikle en virksomheds
direkte kommunikation.
En række tendenser understøtter relevancen af direct marketing:
Direct marketing kan måske lyder gammeldags, men direct
marketing handler om, hvordan man kommunikerer individuelt med sine
emner og kunder for at opbygge og fastholde kunderelationer - og i
sidste ende sælge sine produkter/ydelser. Dermed rummer direct
marketing begreber som relationsmarkedsføring, CRM – customer
relationship management, kundedialog, triggerbaseret kommunikation,
permissionmarketing med flere.
Gennem indsigt i kunde- og markedsforhold skabes en indsigt i kundens beslutningsproces, der gør det muligt at segmentere og individualisere. Derved kan budskaberne gøres relevante, hvorved de involverer og aktivere modtageren. Informationer om kundens præferencer, adfærd mv. kan indsamles i databasen, og kommunikation og services kan yderligere tilpasses til kunden. Fundamentet for ægte loyalitet skabes. Ligesom den indsamlede kundeviden, giver et forbedret markedskendskab og kan bruges til performacemåling med mere. |
||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
Forelæsninger | ||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
Individuel 15 siders caseopgave. | ||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||
-Principles of Direct, Database and Digital Marketing. 5.edition. Allan Top, Ian Whitten, Matthew Housden - Relevante artikler
- Gæsteforelæsere – praktikere fra dansk direct marketing
|