2020/2021 BA-BKOMV2024U Strategisk kommunikation i mediesamfundet
English Title | |
Strategic Communication in a Society of Mass Media |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 50 |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
virksomhedskommunikation, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 25-08-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Spillereglerne ændrer sig i disse år for virksomhederne og
deres strategiske kommunikation. Medarbejdere, myndigheder og
medier stiller nye og større krav, og mediesamfundet kan på
kort tid ændre virksomhedernes og organisationernes
eksistensgrundlag.
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Forelæsninger og øvelsestimer fokuserer hver uge på et særligt tema inden for strategisk kommunikation. Forelæsningerne vil fokusere på pensum, mens øvelsestimerne vil handle om konkrete cases og øvelser. Hertil kommer, at forelæsningerne hver uge kort vil introducere en mere studienært tema med relevans også for den afsluttende opgaveskrivning: Hvad er akademisk analyse, hvad er en god skriftlig fremstilling, forholdet mellem teori og empiri etc. | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Feedback til studerende er en vigtig del af
kurset. Feedback sker på fire måder:
Undervisere tilbyder dialog og feedback efter aftale. Q&A-sessioner for hele holdet. Regelmæssige korte opgaver: Ved at løse en eller flere korte opgaver i løbet af semesteret, får de studerende den nødvendige feedback. Individuelle tilbagemeldinger efter eksamen: Studerende er velkomne til en uddybende en-til-en samtale efter eksamen. |
||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
• Jesper Højberg Christensen, Når Forretningen kommunikerer – Topledelsens Nye Strategier, Gyldendal Business, 2010. KØBES • Kresten Schultz Jørgensen, Virksomhedens Omdømme, Gyldendal Business, 2014. KØBES • Henrik Merkelsen, Håndbog i strategisk public relations, Samfundslitteratur 2010. KØBES • Duane Windsor, Theories and theoretical roots of Public Affairs, Harris & Fleischer, The Handbook of Public Affairs, SAGE, 2005. • William D. Obermann, A conceptual look at the strategic ressource dynamics of public affairs, Journal of Public Affairs, november 2008. |